عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
شب میلاد امام رضا(ع) دکتر قنبری در مکتب الزهرا سخنرانی کرد
روز عید فطر دیدند صبح زود حضرت با پای برهنه با لباسی سفید، و در نهایت بی آلایشی ازخانه بیرون آمدند...
عقیق: مراسم شب میلاد حضرت امام رضا علیه السلام با حضور پر شور محبین اهل بیت در هیئت مکتب الزهرا برپا شد.
در این مراسم دکتر حشمت الله قنبری سخنرانی کرد و حاج محمد طاهری، حاج حسین سازور، حاج محسن عرب خالقی به مولودی خوانی پرداختند.

گزیده ای از سخنان دکتر قنبری را بخوانید؛

*امام رضا کار بسیار مهمی را انجام دادند، اولین بار مقاومت کردند، پس از آن روش امام حسین (ع) را انتخاب کردند، زمانی که می خواستند به سوی ایران بیایند از قبر پیغمبر(ص) خداحافظی کردند، به همه ی شیعیان امر کردند که مجالس عزاداری برپاکنند، با این کار خود پاسخ دادند به این شایع که او را میخواهند مقام دهند و فکر پلید دشمنان خود را آشکار ساختند، به ایشان گفتند گریه پشت سر مسافر معنا ندارد، امام فرمودند: مسافری که امید برگشتن داشته باشد.

*زمانی که امام رضا به نیشابور رسید، نیشابور بزرگترین مرکز علمی بود، امام رضا حدیث سلسله الذهب را قرائت فرمودند و سپس در ادامه فرمودند و انا من شروطها، پیامبر اکرم در روز غدیر خم دست امیرالمومنین را بالا بردند ولی امام رضا در نیشابور با قرائت این حدیث دست پیامبر و امیرالمومنین را بالا بردند.

*حضرت سیدالشهدا مخدرات حرم  را با خود به کربلا بردند ولی امام رضا نبردند اما خود ناموس حرم اهل بیتی حضرت رضا(ع) خودش راه افتاد، اینکه در تاریخ نوشته اند این کار حضرت معصومه(س) بخاطرشدت علاقه به برادرش بوده است خیلی حرف  بی اساسی است، آنچه که باعث شد حضرت فاطمه عنوان معصومه بگیرد دو چیز است. یکی اینکه امام معصوم ایشان را دارای عصمت دانسته است و دوم اینکه برای حضرت زینب کبری زیارت نامه ای از اهل بیت معصومین نداریم ولی برای حضرت معصومه خود امام رضا زیارت نامه نگاشته است.

*عمل حضرت معصومه(س) عینا همان عمل و رفتار حضرت زینب کبری است، این ها دو عمل  نیستند، اما چرا حضرت معصومه به این مقام رسیده است؟ بخاطر اینکه پرچم امام زمان خود را بالا برده است، در اطاعت از امر امام زمان خود حرکت کرده است، در ساوه ایشان را ترور کردند سپس مسموم کردند، و در قم به شهادت رسیدند، این بصیرت و امام شناسی اوست.

*حضرت معصومه وقتی در قم به شهادت رسید 28سال از عمرش گذشته بود و ازدواج هم نکرده بود، اما کاری که انجام داد غیر از زینب کبری از ناحیه احدی بر نمی آمد، امام رضا را بردند و همانند ماجرای شورای شش نفره با تهدید به قتل و تهدید به ترورشخصیت شرایطی مانند امام حسن را رقم زدند، اما شرایط برای امام رضا تغییر کرد و امام رضا قبل از شهادت خودش را از ولیعهدی عزل کرد.

*برای اینکه مردم را فریب بدهند به نام امام رضا سکه زدند و برای اینکه مهر تایید برحکومت زده باشند ایشان را برای نماز عید فطر دعوت کردند؛ ایشان فرمودند من نماز را به سنت پیغمبر می خوانم. آن ها گفتن به سنت هرکسی میخواهی برو فقط در محدوده ما باش، روز عید فطر دیدند صبح زود حضرت با پای برهنه با لباسی سفید، و در نهایت بی آلایشی ازخانه بیرون آمدند، به دستگاه بنی عباس خبر دادند که اگر این آقا با این ویژگی به نماز برود تکلیف حکومت معلوم نیست چه چیزی خواهد بود و آن ها احساس کردند که نماز خواندن حضرت رضا آسیب های جدی به آن ها وارد خواهد کرد و ایشان را به خانه باز گرداندند.


گزارش تصویری


حاج حسین سازور


حاج محمدرضا طاهری


حاج حسین سازور_حاج محمدرضا طاهری



گزارش: معین احدی

عکس: علی جواهری


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
5
5
عشق است حاج حسین سازو ر
پاسخ ها
عماد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
عشق است امام رضا
محمدسوژه
|
-
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
0
3
عالی فقط همین
یک طرفدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
2
4
حسین طاهری سینش درد میکرد نمی تونست بخونه.آخخخه...
حیف شد که نخوند...انشالله همه نوکرای امام حسین سلامت باشن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
1
1
sinash khob she ishala
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
0
1
واقعا عالی بود نوای حاج محمد رضا طاهری
خد خیرتون بده.
خدا حاج محمد رو واسه ما نگه داره.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین