عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
وزیر ارشاد:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست رونمایی پوستر و تیزر سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: در نمایشگاه قرآن به دنبال ایجاد فضای پرنشاط دینی برای خانواده‌ها هستیم.

عقیق: در ابتدای برنامه شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد طی سخنانی روند برگزاری نمایشگاه را خوب توصیف کرد و گفت: مصلی را دیروز تحویل گرفتیم و کار آماده‌سازی آغاز شده و با قوت پیش می‌رود.وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم همان‌طور که آقای وزیر هم گفتند امسال استقبال از نمایشگاه قرآن کریم میلیونی است.

فیروزیان درباره پویش حافظ شو گفت: این پویش از امروز آغاز می‌شود و در نمایشگاه هم با قوت دنبال می‌شود، بخش ویژه فلسطین را هم امسال داریم‌ و مراسم تجلیل از خادمان هم با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

در ادامه اسماعیلی با بیان اینکه خدا را شاکریم که توفیق داد در این ماه مبارک در آستانه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم قرار بگیریم، گفت: توفیق است که سال جدید را با افتتاح نمایشگاه قرآن آغاز کنیم و از همه کسانی که تلاش کردند این کار بزرگ شکل بگیرد تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال به دنبال ایجاد یک فضای پرنشاط دینی برای خانواده‌ها هستیم گفت: امسال همه موضوعات با تأکید بر خانواده است.
 
هر چقدر به خانواده اهمیت دهیم به قوام و همبستگی خود کمک کرده‌ایم. امسال هم با حضور خانواده‌ها شاهد استقبال چند میلیونی از نمایشگاه خواهیم بود.وزیر ارشاد ادامه داد: کانون حملات دشمن خانواده است و آنها می‌خواهند خانواده را از درون متلاشی کنند. همچنین تلاش می‌کنیم رویدادهایی که تعریف می‌کنیم به دنبال تقویت خانواده باشند، امسال خواستیم بچه‌ها بیایند قرآن بخوانند، استفاده کنند و برای آنها جوایزی هم در نظر گرفته شده است.امیدوارم بتوانیم تعداد زیادی از کودکان را در نمایشگاه امسال جذب کنیم.
 
اسماعیلی گفت: فرزندان عزیز ما در شهرستان می‌توانند به صورت مجازی شرکت کنند، شبکه‌های تلویزیونی در سحر هم برای کودک و نوجوان برنامه دارند و می‌توان از آن استفاده کرد. باید بحث حافظ شو را در طول سال ادامه دهیم تا در سه چهار سال به پنج جز برسیم و پیش‌بینی این است که هر سال یک جزء را تمام کنیم و ۱۴۰۴ جزء ۲۹ را آغاز کنیم.وزیر ارشاد در پایان گفت: هر چه از قرآن نازل شود شفا است و قرآن دوای درد همه ما است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین