عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
همزمان با آخرین شب جمعه سال:
بنا بر اعلام سازمان بهشت زهرا(س) درب‌های این سازمان فردا صبح از ساعت ۴ صبح برای قرائت فاتحه به روی خانواده‌ها باز خواهد بود. همچنین شرکت مترو و اتوبوسرانی تهران آمادگی خود را برای جابه‌جایی مسافران و انتقال آنها به بهشت زهرا(س) اعلام کردند.

عقیق: با توجه به تقارن پنجشنبه و جمعه آخر سال با ایام ماه مبارک رمضان، پنجشنبه و جمعه آخر سال (24 و 24 اسفندماه)، درب‌های بهشت زهرا(س) به صورت شبانه‌روزی بر روی مردم باز خواهد بود و خانواده‌ها می‌توانند برای زیارت اهل قبور در هر ساعتی از این دو روز در بهشت زهرا(س) حضور پیدا کنند.

بر همین اساس، درب‌های بهشت زهرا از ساعت 4 بامداد روز پنجشنبه (24 اسفندماه) و تا جمعه شب (25 اسفندماه) باز خواهد بود و شهروندان می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در بهشت زهرا(س) حضور و از فضای شب با توجه به ایام ماه مبارک رمضان برای زیارت اهل قبور و گلزار شهدا بهره ببرند.

با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، 50 دستگاه ون تاکسی در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال در مجاورت مترو حرم و کهریزک و ایستگاه شاهد آمادگی جابجایی مسافران به قطعات به صورت رایگان را خواهند داشت. همچنین 15 دستگاه خودرو برقی جهت جابجایی مسافران از کنار ایستگاه مترو حرم آماده جابه‌جایی مسافران خواهند بود. علاوه بر این موارد ایستگاه‌های امدادی نیز قطعات و قبور بهشت زهرا مستقر خواهند بود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده 10 دستگاه خودرو اورژانس، 10 دستگاه خودرو آمبولانس، 10 دستگاه موتورلانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در محدوده قبور بهشت هزار مستقر خواهند بود.

افزایش ساعت سرویس‌دهی مترو در پنجشنبه و جمعه آخر سال

مسعود درستی؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه شهروندان براساس یک سنت حسنه و قدیمی در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال برای زیارت اهل قبول به بهشت‌زهرا(س) می‌روند، اظهار کرد: همه ساله در این روز ترافیک بسیار سنگینی در جاده‌های اطراف بهشت‌ زهرا(س) حاکم می‌شود، استفاده از مترو بهترین وسیله برای رسیدن به بهشت زهرا(س) است با توجه به تقارن این روزها با ماه مبارک رمضان از این‌رو شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای رفاه حال شهروندان گرامی و کاهش ترافیک،  ساعت سرویس‌دهی مترو را در روز پنجشنبه  از ساعت 22 به 23در تمامی  خطوط درون شهری با هدوی 15 دقیقه و از ساعت 23 تا 6 صبح روز جمعه با هدوی 30 دقیقه افرایش داده است و تمهیداتی نیز به‌صورت ویژه در خط یک مترو به عمل‌ آمده است.

درستی افزود: در روزهای عادی نیمی از قطارهای خط یک متروی تهران تنها تا ایستگاه شهرری اعزام می‌شوند و از این ایستگاه مجدد به سمت ایستگاه تجریش بازمی‌گردند؛ اما در روز پنجشنبه و جمعه آخر سال (24و 25 اسفندماه 1402) تمام قطارهای این خط تا ایستگاه حرم مطهر امام خمینی(ره) و کهریزک تردد خواهند کرد که این موضوع سبب افزایش دوبرابری ظرفیت جابه‌جایی مسافر در ایستگاه منتهی به بهشت‌زهرا(س) خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه به کاهش سرفاصله حرکت قطارهای  خط یک در روز پنجشنبه اشاره کرد و افزود: برنامه حرکت قطارها در سایر خطوط متروی تهران در این روزها تغییری نداشته و طبق زمان‌بندی معمول خواهد بود؛ اما آمادگی این را داریم که در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده در تمامی خطوط اعزام کنیم.

خدمات حمل و نقلی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای زیارت اهل قبور در آخرین پنجشنبه و جمعه

مهدی علیزاده؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز اعلام کرد: در شرکت واحد با آمادگی کامل برای آرامش خاطر و رفاه حال شهروندان از ساعت 5:30 صبح روزهای پنج‌شنبه و جمعه 24 و 25 اسفند ماه، نسبت به ارائه خدمات حمل و نقلی از مبادی و میادین:  میدان خراسان، شهرک شهید محلاتی، شهرک ولی‌عصر(عج)، پایانه خاوران، میدان راه آهن، پایانه آزادی و میدان شهرری به سمت بهشت زهرا (س) اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: تمهیدات لازم برای بازگشت شرکت‌کنندگان به میادین اصلی و مبادی اولیه نیز اندیشیده شده است و ناوگان اعزامی تا انتقال آخرین نفر در محل برگزاری مراسم حضور خواهند داشت.

ساماندهی گل‌فروشان در مسیر بهشت زهرا(س)

مسعود رنجبریان؛ مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران نیز در رابطه با ساماندهی گلفروشان در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال در مسیر بهشت زهرا تصریح کرد: ان‌شاءالله این کار با همکاری شهرداری منطقه 19 و پلیس راهور انجام خواهد شد تا بتوانیم ترافیک ناشی از حضور گل‌فروشان را در این مسیر کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران تصریح کرد: گل‌فروشان مکلف شدند در مکان‌هایی که برای آنها تعبیه شده جهت فعالیت خود حضور داشته باشند.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین