عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
از امروز:
در حالی که زمزمه‌های افزایش قیمت ارز حمایتی دولت برای سفرهای زیارتی در سال آینده شنیده می‌شوند، ثبت‌نام سفر عتبات برای شب‌های قدر بدون تغییر قیمت از امروز ۲۲ اسفند آغاز شد.

عقیق: اعزام‌های رسمی به عتبات برای ایام نوروز فقط تا ۹ فروردین برنامه‌ریزی شده است و زائرانی که می‌خواهند در شب‌های قدر کربلا باشند، نمی‌توانند برای تشرف به این سفر معنوی برنامه‌ریزی کنند. معاون سازمان حج حمیدرضا محمدی می‌گوید که «ثبت‌نام عتبات تا پایان فرودین از امروز سه‌شنبه ۲۲ اسفند آغاز می‌شود.» شب‌های قدر در روزهای پایانی هفته دوم فروردین یعنی ۱۰ تا ۱۴ این ماه است.

سال‌ گذشته پس از پایان کرونا سفر عتبات به صورت زمینی و هوایی در شب‌های قدر اجرایی شد که البته با توجه به استقبال از این سفرها، ظرفیت کاروان‌ها به سرعت تکمیل شدند. اما امسال با افزایش ظرفیت سفرهای نوروزی، دفاتر زیارتی قرار است که کاروان‌ها را به مرور عرضه کنند.
زائرانی که قصد دارند که در شب‌های قدر به کربلا بروند، می‌توانند از امروز در یکی از کاروان‌های زیر نظر سازمان حج نام‌نویسی کنند. هزینه این سفر بدون تغییر نسبت به سفرهای نوروزی، برای کاروان‌های هوایی متوسط ۱۵.۵ میلیون تومان و برای کاروان‌های زمینی ۸ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. در حالی که برخی معتقدند که «ارز حمایتی دولت که برای سفرهای زیارتی که‌حدود ۳۵ هزار تومان بود، سال آینده گران می‌شود.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین