عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
عربستان سعودی:
با توجه به اهمیت توسعه جذب گردشگری در عربستان، سعودی‌ها روزه‌خواری در رمضان را «برای شکوفایی جامعه در همه شهرهای این کشور حتی مکه و مدینه» آزاد کرده‌اند.

عقیق: «افرادی که در ماه رمضان به صورت پنهان یا آشکار روزه‌خواری می‌کنند، نباید مورد تعرض قرار گیرند.» این را وزیر امور داخلی عربستان اعلام کرده است.سعودی‌ها روزه‌خواری را در رمضان امسال آزاد کرده‌‎اند؛ به طوری که نه تنها گردشگران خارجی بلکه حتی مردم این کشور هم می‌توانند در ملأعام غذا و نوشیدنی بخورند. وزیر کشور عربستان نائف بن عبدالعزیز می‌گوید که «این تصمیم به منظور چشم‌انداز ۲۰۳۰ و رسیدن به پیشرفت و شکوفایی بهتر جامعه اتخاذ شده است.»

این در حالی است که در سال‌های گذشته سعودی‌ها از ساکنان غیرمسلمان این کشور هم خواسته بودند که به احترام حرمت ماه رمضان به آداب روزه‌داری پایبند بوده و در طول روز آشکارا غذا نخورند و ننوشند. البته ۵ سال گذشته هم سعودی‌ها روزه‌خواری را مجاز کرده بودند که پس از اعتراضات، در شهرهای زیارتی این اقدام ممنوع شد. اما با قانونی شدن زندگی مشترک بدون ازدواج رسمی با ورود رونالدو و جورجینا، سعودی‌ها فصل جدیدی را آغاز کردند.
با این وجود، امیر منطقه مدینه سلطان بن عبدالعزیز می‌گوید که «تصمیم جدید وزارت کشور هم‌زمان با رمضان در مکه و مدینه هم اجرایی می‌شود.» این در حالی است که حدود 5 سال گذشته نیز سعودی‌ها روزه‌خواری را آزاد کرده بودند که پس بر همین اساس دیگر روزه‌خواری در شهرهای زیارتی عربستان ممنوع نیست و حتی «در مساجد هم نباید سفره افطار پهن‌ شود.»
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین