عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
معاون قرارگاه بقیه الله (عج):
معاون قرارگاه بقیه الله (عج) گفت: رهبر انقلاب می‌فرماید برای حل مسائل گام دوم، نیاز به حرکت عمومی داریم. هیأت گام دوم دست از سر مخاطب برنمی‌دارد. اما اکثر هیأت‌های ما، هیأت گام اول هستند. گام دوم با محور جوان مومن متعهد است نه هر جوانی!

عقیق: ساسان زارع معاون قرارگاه بقیه الله (عج) در اولین رویداد هیات، تربیت و نوجوان که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شده بود، گفت: رهبر جامعه از گام اول به گام دوم ورود کرد ولی اکثر آنهایی که باید ایشان را همراهی کنند هنوز در قعر گام اول حضور دارند. ما هنوز همان کارهایی را که در گام اول می‌کردیم، ادامه می‌دهیم.زارع افزود: رهبر انقلاب ۶ بار خطاب به نخبگان و مسئولین فرموده، به سخنان بنده به عنوان موعظه نگاه نکنند، در دو جا باید پاسخگو باشید یکی به تاریخ و دیگری پل صراط است.

چقدر فهم شد از این حرف که تفاوت گام اول و دوم چیست؟ و این تفاوت، تغییر بر عمل ما خواهد گذاشت یا نخواهد گذاشت.وی به سخنرانی رهبر انقلاب در خصوص بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: ایشان جریان جوان مومن و متعهد انقلابی را خطاب قرار می‌دهد و در مقدمه، چیستی بیانیه را اشاره می‌فرماید و به چهار عظمت اشاره می‌کند، اولین پیروزی، عظمت اصل انقلاب است.وی ادامه داد: رهبر انقلاب عظمت پیروزی انقلاب را به عبور بنی اسراییل از رود نیل تشابه کرده است. عظمت دوم مسیر طی شده انقلاب است.

ایشان می‌فرماید هیچ ملتی را سراغ ندارید که با همه این سختی‌ها این‌گونه مسیر را طی کرده باشند و به شاخص‌های پیشرفت دست یافته باشند.زارع خاطرنشان کرد: عظمت سوم از دید رهبرانقلاب چشم انداز پیشرو است که ما نیت و عزم کردیم تمدن قالب شویم نه موجود هضم شده در تمدن حاضر.وی ادامه داد: مسءله گام دوم از عظمت چهارم شروع می‌شود و آن عظمت نقش جوان مومن متعهد در سه عظمت دیگر است که از اینجا به بعد چشم انداز پیشرو است. آیا می‌توان به آن چشم انداز رسید؟

زارع به دیدار رهبرانقلاب با دهه هشتادی‌ها اشاره می‌کند که ایشان می‌فرماید که شما ملت ایران را در قله تمدن خواهید دید. الان مسأله ما تحقق این چشم‌انداز است، فلسفه وجودی انقلاب اسلامی، بسترسازی ظهور است.
 
اگر این محقق نشود انقلاب اسلامی اسراف شده است. امام معنی اسراف را با تکرار ۱۲ بار در صحیفه آورده و می‌فرماید که اگر انقلاب به نتیجه نرسد اسلام سیلی خواهد خورد.وی ادامه داد: هیچ تضمینی وجود ندارد اگر از فهوای کلام رهبر انقلاب در مسأله گام دوم فهم نشود، ۲۰ سال دیگر نه تنها پیشرفت داشته باشیم، پسرفت خواهیم داشت.
 
زارع ادامه داد: محورانقلاب زاینده و پویا و محرک باید جریان جوان متعهد باشد.
 
رهبر انقلاب می‌فرماید هرگاه این جریان را محور کردیم و مردم به میدان آمدند، پیروز شدیم. هرجا استفاده نشد موفق نخواهیم شد.وی افزود: جنس گام دوم متفاوت است. برای مقابله سبک زندگی غربی, برای ارتقا فرهنگ کتابخوانی نمی‌توانید راحت مثل گام اول آدم جمع کنید.
 
تفاوت ‌دوم نوع حضور مردم در گام دوم است. اینجا دیگر حضور مقطعی نیست. نیاز به حضور موثر پیوسته داریم. مسأله سبک زندگی را نمی‌توانیم با تجمعات مذهبی حل کنیم.وی گفت: رهبر انقلاب می‌فرماید برای حل مسائل گام دوم، نیاز به به حرکت عمومی داریم یعنی بخشی از جامعه برای حل مشکل جامعه، حس بگیرند و حلش کنند.زارع ادامه داد: هیأت گام دوم دست از سر مخاطب بر نمی‌دارد. هیأت باید حسینیه دوکوهه جنگ نرم باشد.اکثر هیآت ما، هیأت گام اول هستند. گام دومی با محور جوان مومن متعهد هست نه هر جوانی! وی گفت: چهار الزام برای شناخت صحنه امروز نیاز است. فهم صحنه امروز انقلاب، الزام دوم جهت‌بندی، الزام سوم امیدواری و امیدآفرینی و الزام چهارم که مهم است ارایه راهکارهای عملیاتی است.
وی با بیان اینکه در طلیعه گام دوم، نتوانیم هیأت را گام دومی کنیم ضرر خواهیم کرد، اذعان داشت: اگر هیأت به عنوان محور ستون انقلاب، نقش گام دوم را بر زمه نپذیرد و خودش را توانمند نکند، اهداف گام دوم محقق نخواهد شد.رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر در این مراسم گفت: امروز بعد از 12 سال کار در هیأت، می‌توانیم با صدای بلند پیوند بین هیأت و تربیت را فریاد بزنیم. امروز هیأت تریبون دارد. رسانه‌هایی را همراه خودش کرده است.
 
وی ادامه داد: با این ظرفیت و فناوری که در تاریخ شیعه به ما رسیده، می‌شود کارهای بزرگی انجام داد. بخواهیم یا نخواهیم امروز با هزاران مشکل در هیأت دست و پنجه نرم می‌کنیم اما نباید راه ما را سد کند.
 
مسئول جامعه ایمانی مشعر گفت: امروز بعد از انتخابات وظیفه داریم روایت ظفر و پیروزی افرادی که در کهکیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی و شمالی پای انقلاب ایستادند، فریاد بزنیم.آبفروش تصریح کرد: امروز یکی از مشکلات هیأت‌های ما، نداشتن ابزار رسانه‌ای هژمونی است که قالب آن دست ما نیست و قاعده را دیگران رقم می‌زنند.
 
این عامل حتی در صدور تفکرات هیأت نیز ما را به خارج از مرزها، دچار کرده است.وی ادامه داد: هیأت ذاتش آمیخته با تربیت است، اگر پیوست‌ها را رعایت نکنیم تمام رشته‌های ما پنبه می‌شود. همان‌جور که وقتی حاج محمود دمام‌ را در هیأت استفاده کرد، در بازار نایاب شد.
آبفروش با بیان اینکه هیأتی‌ها مجاهدان تبیین‌اند، خاطرنشان کرد: امروز بایستی دغدغه‌مندانه دور هم جمع شویم و کنار هم قرار گیریم تا متحدانه‌تر ماموریت هیات و تربیت را پیش ببریم.
.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین