عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
شیخ حسین انصاریان:
حجت‌الاسلام انصاریان گفت: روزه‌داران از ابتدای سحر تا اول افطار، شبیه کروبیان می‌شوند. آنها روی زمین زندگی می‌کنند؛ اما فرشتگان، ملکوتیان و عرشیان زمینی‌اند.

عقیق: حجت‌الاسلام حسین انصاریان استاد حوزه علمیه در سخنرانی به مناسبت در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهارداشت: در غیر از ماه رمضان، مردم با خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها، شربت‌ها، استخر رفتن‌ها، شیرجه‌زدن‌ها و اِعمال شهوات حلال در ارتباط هستند؛ ولی در ماه رمضان ارتباطشان قطع است. این قطع ارتباطشان، حال ملکوتیان عالم است.

کروبیان جهان با خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها، شهوات و شنا ارتباط ندارند؛ یعنی کاملاً از همه امور مادی خالص‌اند. روزه‌داران از ابتدای سحر تا اول افطار، شبیه کروبیان می‌شوند. آنها روی زمین زندگی می‌کنند؛ اما فرشتگان، ملکوتیان و عرشیان زمینی‌اند. ارتباط آنها با تمام مبطلات روزه قطع است؛ چنان‌که کروبیان عالم بالا ارتباطشان با مادیّات قطع است. خود این شباهت هم، در قیامت برای شما کار می‌کند.

پیغمبر(ص) می‌فرمایند: «مَن تَشَبَّهَ بِقَومٍ فَهُوَ مِنهُم»؛ هر کس شبیه قومی دربیاید، از آنهاست. وقتی شما یک ماه شبیه فرشتگان و ملکوتیان می‌شوید، طبق گفته رسول اکرم(ص)، از آنهایید؛ یعنی یک چهره‌تان چهره زمینی است و یک چهره‌تان چهره آسمانی و ملکوتی.

تعداد بازدید : 18

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین