عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
سازمان حج:
در حالی که برخی از کاروان‌های غیرمجاز با وجود حملات گاه و بیگاه رژیم صهیونیستی به سوریه زائران را به این کشور اعزام می‌کنند، سازمان حج می‌گوید که «نوروز امسال هیچ کاروانی به سوریه نمی‌بریم.»

عقیق: هیچ پروازی برای انتقال زائران کاروان‌های رسمی به سوریه وجود ندارد. مشتاقان زیارت حرم حضرت زینب و رقیه سلام‌الله علیهما برای نوروز و حتی شب‌های قدر منتظر سفرهای زیر نظر سازمان حج به این مکان مقدس هستند اما رئیس این سازمان سیدعباس حسینی می‌گوید که «نوروز امسال هیچ‌ اعزام رسمی به سوریه نداریم.» این در حالی است که برخی از کاروان‌های غیرمجاز از زائران نوروزی سوریه ثبت‌نام می‌کنند.

پس از طوفان الاقصی و ایجاد ناامنی در سوریه، اعزام کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به این کشور متوقف شد و از اواخر مهرماه زائران ایرانی به صورت رسمی به حرم‌های سوریه مشرف نشده‌اند؛ یعنی حدود ۵ ماه! البته در آن زمان ایرلاین‌های طرف قرارداد هم دیگر حاضر نشدند که به آسمان دمشق بپرند.
 
با این وجود، کاروان‌های غیرمجاز با پروازهای اجنحةالشام و ماهان، زائران را با خود همراه می‌کنند و هیچ سازمان و نهادی هم مانع از اعزام‌های غیررسمی به سوریه نمی‌شود. البته پرواز ماهان به دمشق نیست و زائران باید از لاذقیه تا دمشق را حدود ۷ ساعت با اتوبوس طی کنند. این نوع اعزام‌ها در حالی است که در هفته‌های اخیر رژیم صهیونیستی بارها به شهرهای مختلف سوریه و حتی منطقه زینبیه دمشق حمله کرده و چند تن از مستشاران ایرانی را به شهادت رسانده است. حتی اعزام‌های زائران پاکستانی به سوریه هم متوقف شده است. معاون سازمان حج حمیدرضا محمدی با بیان اینکه تأمین سلامت و امنیت زائران در سفرهای زیارتی در اولویت است، می‌گوید که «پس از برقراری امنیت، اعزام‌ها را از سرمی‌گیریم.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین