عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
یک پیرغلام اهل‌بیت که سابقه روضه‌خوانی در سوئیس، ایتالیا و انگلستان را دارد از ۷ برکت روضه‌های خانگی می‌گوید و معتقد است که این روضه‌ها سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی ما را حفظ می‌کند.

عقیق: حاج یدالله بهتاش، مداح مولف که حدود ۴۰ اثر تألیفی در کارنامه دارد، عقیده دارد که روضه‌های خانگی، طول عمر را زیاد می‌کند، صله رحم را توسعه می‌دهد، انس نوجوانان و جوانان را با معارف ائمه اطهار سلام‌الله علیها بیش‌تر می‌کند، مردم را با مشکلات عدیده اقتصادی و گرفتاری‌های مالی فامیل و همسایگان آشنا می‌سازد، زمینه ازدواج جوانان را فراهم می‌کند، به حفظ سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی می‌انجامد و به زندگی روضه‌خوان‌ها برکت می‌بخشد.

این مداح که سابقه سخنرانی در محضر رهبر انقلاب و روضه‌خوانی در ژنو سوئیس، جنوآ ایتالیا و های‌پارک لندن را دارد، ۷ برکت روضه‌های خانگی را این‌گونه برمی‌شمارد:
 
۱. برکت عمر بانیان را زیاد می‌کند؛ چون در آن‌ها هم آیه قرآن تلاوت می‌شود، هم یاد اهل بیت زنده می‌شود.
 
۲. صله رحم را توسعه می‌دهد: وقتی روضه خانگی می‌گیرید، اقوام و خویشان و همسایگان شما هم در آن شرکت می‌کنند. در این جلسات، روابط نزدیک همسایه‌ها و فامیل برقرار می‌شود.
 
۳. انس نوجوان و جوان با اهل‌بیت بیش‌تر می‌شود: فضای مجازی باعث جدایی بچه‌ها از اهل‌بیت می‌شود، اما روضه‌های خانگی موجب انس آن‌ها با ائمه طاهرین است و آنان را از هجمه سنگین دشمن نجات می‌بخشد. چون این بچه‌ها در جلسه روضه، خدمت می‌کنند، این خدمت مایه برکت عمر آن‌ها و سلامت نفس نوجوانان و جوانان می‌شود.
۴. از مشکلات اقوام و همسایگان باخبر می‌شویم: در این روضه‌ها، افراد از حال هم باخبر می‌شوند و باهم قرار می‌گذارند که به دیدار و عیادت بیماران بروند یا گره‌ای از مشکلات هم باز کنند. چه بسا صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای که در همین روضه‌ها تشکیل شده است. ممکن است یک نفر مقداری پول لازم داشته باشد و با این کار، دیگر ضامن نمی‌خواهد.
 
۵. زمینه ازدواج جوانان را فراهم می‌کند: ممکن است بگویید جوان‌ها خودشان شریک زندگی‌شان را انتخاب می‌کنند، اما روضه‌های خانگی، چون باعث رفت و آمد بیش‌تر اقوام و همسایگان می‌شود، می‌تواند خصلت‌های مناسب دو نفر را برای آغاز زندگی کشف کند.
 
۶. رواج‌دهنده سبک زندگی اسلامی است: دشمن از نوع پوشش و معاشرت برای تغییر در زندگی ما شروع می‌کند. روضه‌های خانگی سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را منتقل می‌کنند. در حالی که در سبک زندگی غربی، همسایه از همسایه خبر ندارد. برکت معاشرت، یکی از برکات روضه‌های خانگی است.
 
۷. پول بابرکت برای روضه‌خوان: من به عنوان کسی که در مجالس خارج از کشور و حتی در حضور رهبر انقلاب، سخنرانی کرده یا روضه‌خوانی کرده‌ام، تأکید می‌کنم که هدیه مختصری که در روضه‌های خانگی به ما می‌دهند، به مراتب از مبالغ هیأت‌ها ماندگارتر و بابرکت‌تر است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین