عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
معاون استاندار خوزستان گفت: در ایام عید نوروز که مصادف با ماه مبارک رمضان است، کاروانی از شهرهای دیگر نخواهیم داشت و عموماً مردم خود استان خوزستان در یادمان‌ها حضور خواهند بود.

عقیق: محمد خانچی معاون استاندار خوزستان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تقارن ماه رمضان و ایام نوروز در امسال و ابتدای سال آینده، گفت: سفر کاروان های راهیان نور امسال زودتر از سال های قبل آغاز شد. و این سفرها چند ماهی است که شروعش در استان کاملاً محسوس است.

وی با بیان اینکه به اعتقاد ما این سفر معنوی ادامه دهند اربعین و راه امام حسین(ع) است، افزود: استان خوزستان تمام ظرفیت هایش را به کار گرفته تا امسال راهیان نور متفاوتی نسبت به سال گذشته باشد و زئران سفر متفاوتی را تجربه کنند. 

خانچی گفت: با توجه به تدابیر صورت گرفته تا الان مشکل خاصی در یادمان‌ها نداشتیم و با کمک همه دستگاه‌ها تلاش شد قبل از ورود زائران اگر هم مشکلاتی وجود دارد، بر طرف شود. گاهی جمعیت خصوصاً در پیک زمانی سفرها، حضورشان در یادمان‌ها بیشتر است و خادمین را با مشکل رو به رو می‌کنند اما تلاش می کنیم حداقل مشکلات به وجود آید.  

وی درباره برگزاری کاروان راهیان نور در ماه مبارک رمضان ادامه داد: در ایام عید نوروز امسال که با ماه مبارک رمضان مصادف شده است،  کاروانی از شهرهای دیگر نخواهیم داشت و عموماً مردم خود استان خوزستان در یادمان ها حضور خواهند بود. البته تلاش می‌کنیم برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم تا پایان تعطیللات نوروز برای همه زائرانی که در مناطق عملیاتی حاضر خواهند بود.  

معاون استاندار خوزستان گفت: یکی از مشکلات اساسی موجود در یادمان‌های راهیان نور این است که عموماً در نقاط مرزی کشور هستند و جاده‌ها به علت وضعیت نا به سامانش مورد اعتراض کاروان‌ها قرار می‌گیرند. البته تلاش شده در بضاعت استان این مشکل تا حدودی بر طرف شود ولی با توجه به اینکه راهیان نور موضوع ملی است، مشکلاتش توجه ملی هم می‌طلبد. 

وی با اشاره به اینکه بحث راهیان نور در مدل گردشگری دفاع مقدس تعریف می‌شود، افزود: این سفرها ظرفیت بسیار بالایی در استان خوزستان ایجاد می‌کند اما عموماً اکثر کاروان‌ها از آن مکان‌های گردشگری دیدن نمی‌کنند. ما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر یادمان‌ها از این مکان ها نیز دیدن کنند که در مسیر ترددشان هم هستند.

خانچی ادامه داد: نکته دیگر بحث راهیان پیشرفت است. اتفاقاتی که این چند سال در خوزستان افتاده نماد خودباوری جوانان ایرانی است که باز هم پیشنهاد می‌کنیم زائران از این طرح‌ها و پروژها نیز دیدن کنند. 

وی خاطرنشان کرد: آخرین اعزام تا قبل از ماه رمضان متوقف می شود اما خدمات رسانی تا پایان تعطیلات ادامه دارد و اگر خانواده ای شخصی سفر کند امکانات برایش فراهم هست. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین