عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
درحالی که هزینه سفر عتبات در نوروز ۱۴۰۳ بدون افزایش قیمت برنامه‌ریزی شده است، قیمت کاروان‌های اعلامی از سوی دفاتر زیارتی بیش از حداقل قیمت‌های رسمی است.

عقیق: «عتبات نوروزی از ۲۳ اسفند تا ۹ فروردین برنامه‌ریزی شده است.» این را معاون عتبات سازمان حج حمیدرضا محمدی می‌گوید.

با آغاز ثبت‌نام عتبات نوروزی از امروز ۸ اسفند آن هم بدون اطلاع‌رسانی رسمی، دفاتر زیارتی ظرفیت‌های خود را اعلام کردند؛ به طوری که ۴۶۳ کاروان تاکنون تدارک دیده شده است. به گفته رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی «با توجه به هم‌زمانی نور‌وز و ماه رمضان، تاکنون حدود ۱۸ هزار ظرفیت (۱۱۷۰۰ ظرفیت زمینی و ۶۳۰۰ ظرفیت هوایی) درنظر گرفته شده است» که امکان افزایش این تعداد در صورت تقاضا وجود دارد. بر همین اساس، در بازه ۱۶ روزه، روزانه حدود یک هزار و ۱۵۰ نفر به زیارت می‌روند. این در حالی است که سال گذشته در نوروز‌ بیش از ۵ هزار نفر از مرزهای زمینی راهی عتبات شدند.

سال گذشته نیز با توجه به تقارن ماه رمضان و نوروز، ۱۸ هزار نفر در قالب کاروان‌های رسمی در نوروز به زیارت کربلا رفتند که البته ظرفیت کاروان‌ها در ساعات نخست تکمیل شد و ظرفیت جدیدی به ویژه در سفرهای هوایی ایجاد نشد.
هر ساله در ایام‌ نوروز هزینه سفر عتبات افزایش می‌یابد. اما امسال معاون سازمان حج حمیدرضا محمدی با اشاره به نظارت بر قیمت‌ها می‌گوید که «هزینه سفر از تهران به صورت زمینی از ۷ میلیون و ۳۰۰ تا ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و به صورت هوایی از ۱۴ میلیون و ۷۰۰ تا ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.» یعنی افزایش چندان قابل توجهی در سفر نوروزی لحاظ نشده است. با این وجود، دفاتر زیارتی در بسته‌های اعلامی، کاروان‌های زمینی کم‌تر از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ندارند، یعنی بیش از یک میلیون گران‌تر از کمترین قیمت رسمی! همچنین هنوز سفر عتبات در شب‌های قدر برنامه‌ریزی نشده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین