عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
حجت الاسلام انصاریان:
این کارشناس مذهبی گفت: انبیا و اولیای الهی در حوزه ایمان تقوایی دارند که این تقوا تا لحظه مرگ همراه آنان است.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان کارشناس مذهبی در مسجد النبی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پرونده انبیا و اولیای الهی در قرآن و روایات یک پرونده خاصی است.

وی افزود: آیات قرآن را که توجه می‌کنیم می‌بینیم که انبیای الهی به اندازه یک چشم به هم زدن از خداوند غافل نبودند و کارهایی که انجام می‌دادند همه مثبت بود و این کارها ایشان را از یاد خدا دور نمی‌کرد. آنان هر کاری در این دنیا انجام می‌دادند تنها برای رضای الهی بود.

انصاریان با بیان اینکه نود و نه درصد انبیا از مقام عصمت محروم هستند گفت: آنان لغزش دارند اما آن لغزش‌ها بسیار کم است و مربوط به حق‌الناس نمی‌شود. شاید لغزش آنان به اندازه یک لحظه غفلت از خداوند باشد. امام باقر می‌فرماید ابراهیم ۳۰ امتحان و تکلیف را سپری کرد تا توانست به مقام امام نائل شود. امام علی می‌فرمایند هیچ کسی در این عالم با ما چهارده معصوم مقایسه نمی‌شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه انبیای الهی انتخاب شدند تا انسان‌ها را به سوی خدا دعوت کنند عنوان کرد: تنها هدف بعثت انبیای الهی همین بوده است. به آنان وحی شده هر فعل خیری وجود داشت انجام دهند و از فعل حرام اجتناب کنند. فعل شر و حرام در زندگی انسان گره می‌اندازد. پروردگار به همه انبیای الهی دستور داده تا اهل سخاوت باشند برای همین هرگز پیامبری وجود نداشت که خسیس باشد.

وی درباره اصحاب یمین گفت: اصحاب یمین تربیت شده انبیا و اولیای الهی بودند. اولیای الهی در این عالم هستی غیر از پروردگار از کسی نمی‌ترسند. کسی که از ایستادن در پیشگاه خداوند وحشت دارد و این وحشت از این مهم نشأت می‌گیرد که مبادا کم بگذارد این ترس و خوف مثبت است. پیامبران در برابر از دست دادن متاع دنیا محزون نمی‌شوند اما اگر شبی خواب بمانند و نتوانند عبادت مستحب به جای آورند غصه می‌خورند.

انصاریان بیان داشت: ایمان دل را به قیامت و پروردگار گره می‌زند و این گره با هیچ چیزی باز نمی‌شود چرا که این نوع ایمان یقینی است. یکی از خواسته‌های انبیا ملاقات اولیای الهی است.

این کارشناس مذهبی گفت: انبیا و اولیای الهی در حوزه ایمان تقوایی دارند که این تقوا تا لحظه مرگ همراه آنان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین