عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۱۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
رییس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی:
رییس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: مرکز تخصصی احیای امر دانشگاه امام صادق و اندیشکده هیأت، برگزاری سه همایش را در موضوع هیأت با رویکرد گذشته، امروز و آینده پیش‌بینی کردند.

عقیق: حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی صبح روز پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در افتتاحیه نخستین همایش علمی هیأت و آئین‌های مذهبی اظهارداشت: هیأت گنجینه فرهنگی است که توسط اهل بیت (ع) تأسیس شد و به دست ما رسیده است و امروز در کنش‌های بسیار کشور نقش‌آفرین است. هیأت‌ها از یک مجموعه صرفاً مناسکی به یک تشکل فعال فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است.

وی افزود: سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شد تا برای رفع مشکلات و موانع کار هیأت‌ها تسهیل‌گری داشته باشد.

باباخانی ادامه داد: در مجموعه هیأت نیازمند تولید ادبیات و گفتمان بودیم که به همین منظور با همت دکتر محمدرضا سنگری و ۱۲۰ استاد حوزه و دانشگاه، اندیشکده هیأت راه‌اندازی شد تا در ۱۰ میز تخصصی به موضوعات مرتبط با هیأت بپردازد. از اساتید و پژوهشگران دانشگاه و حوزه علمیه دعوت می‌کنم تا در این اندیشکده حضور پیدا کنند و به موضوعات مرتبط هیأت نگاه علمی داشته باشند.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با تشکر از برگزار کنندگان اولین همایش علمی هیأت و آئین‌های مذهبی به خصوص دکتر رجبی دوانی دبیر علمی و دکتر حسینی دبیر اجرایی همایش خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان این مراسم یعنی مرکز تخصصی احیای امر دانشگاه امام صادق و اندیشکده هیأت، سه همایش را پیش‌بینی کردند. همایش اول، به موضوع گذشته و تاریخ هیأت می‌پردازد. دومین همایش با رویکرد به وقت هیأت با موضوع اتفاقات روز هیأت خواهد بود و در نهایت همایش سوم، آینده پژوهی در حوزه هیأت خواهد بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین