عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
شاید اصلاً فکرش را هم نکنید که در زمانه ما یک نفر بدون غسل و کفن در بهشت زهرای تهران دفن شود، اما این اتفاق درباره یک مداح افتاده است.

عقیق: اوایل اسفندماه ۱۳۹۸ کرونا به ایران آمد و هراس عجیبی، سراسر دنیا را فرا گرفت.در همان ایام، غسال‌های بهشت زهرا و سایر گورستان‌ها مدت کوتاهی دست از کار کشیدند و حاضر نشدند هیچ یک از اموات را غسل دهند و کفن کنند.

در همان مدت خیلی کوتاه، حاج سیدعباس حاج احمدی، ذاکر و پیرغلام اهل‌بیت علیهم‌السلام که عمری برای شهدا خوانده بود و به «یار و یاور شهدا» معروف بود، به علت نارسایی کلیوی دار فانی را وداع گفت.
 
با این‌که درگذشت او به علت ابتلا به کرونا نبود، ولی این مداح پرسوز و گداز،‌ مثل ارباب بی‌کفنش، بدون غسل و کفن و با لباس دنیا در خانه قبر قرار گرفت، اما جمعیت زیادی او را در قطعه ۹۴ بهشت زهرا بدرقه کرد.
 
سیدعباس به فرزندش ـ سیدامیر حاج‌احمدی ـ که امروز به مداحی نامدار تبدیل شده، وصیت کرده بود که برایش نوحه‌ای با مضمون «ماه می‌گوید حسین، با آه می‌گوید حسین/ آیه آیه حضرت الله می‌گوید حسین.»مردم این نوحه را در بدرقه مرحوم حاج‌احمدی خواندند.
 
اما در بهشت زهرا، هنگامی که پیکر این مداح را بدون غسل و کفن و با لباس منزل در خانه قبر می‌گذاشتند، شعر آشنای «کجایید ای شهیدان خدایی/ بلاجویان دشت کربلایی» همخوانی شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دختری از تبار حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
0
1
خدا رحمتشون کنه ،انشاءالله که سر سفره ابی عبدالله علیه السلام باشند
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین