عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
حجت الاسلام مومنی:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه همه ائمه(ع) کشتی نجات هستند گفت: داشتن تقوا ایمان، توکل، عقل، علم و صبر را از مهمترین شروط کشتی نجات اهل بیت(ع) است ولی کشتی نجات اباعبدالله علیه السلام بدون هیچ شرطی نجات‌بخش است و به محض اینکه کسی با آن ارتباط برقرار کند، مشمول محبت الهی و نجات خواهد شد.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مومنی شب گذشته در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بیانات و قصص قرآنی محدود به عصر و نسل خاصی نیست، اظهار داشت: همه مردم در تمام قرون و اعصار مخاطبین قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام هستند.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از آیه ۴۱ سوره هود در رابطه با داستان حضرت نوح(ع)، اذعان داشت: ایمان به رسالت الهی حضرت نوح، شرط بهره بردن از کشتی نوح و نجات از هلاکت و عذاب الهی است.

مومنی در تشریح واقعه عذاب قوم نوح اظهار داشت: در زمان نزول عذاب الهی و سرازیر شدن سیل، دل‌های کسانی که سوار بر کشتی می‌شدند به اضطراب افتاد و نگرانی وجودشان را فرا گرفت؛ حضرت نوح به امتش گفت: سوار بر این کشتی شوید « وَقَالَ ارْکَبُوا فِیهَا بِسْمِ اللَّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا إِنَّ رَبِّی لَغَفُورٌ رَحِیمٌ»؛ اگر قرار است این کشتی جریان پیدا کند یا لنگر بیاندازد همه و همه در ید قدرت الهی است و بدون نگرانی سوار بر کشتی شوید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه تلاوت آیه شریفه ۴۱ سوره هود و توجه به معانی آن، برای خروج از اضطراب‌ها و نگرانی‌ها بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: در روایتی امام موسی کاظم علیه السلام خطاب به هشام، توصیه‌های حضرت لقمان به فرزندش را مورد توجه قرار داده و می‌فرماید؛ «إنَّ الدُّنیا بَحرٌ عَمیقٌ، قَد غَرِقَ فیها عالَمٌ کَثیرٌ…»؛ دنیا دریای عمیقی است که بسیاری در آن غرق شده‌اند.

وی افزود: حضرت در ادامه روایت به ۶ ویژگی کشتی نجات از غرق شدن در دنیا اشاره نموده و می‌فرماید، کشتیِ نجات تو تقوا و پَروای از خداوند متعال، زاد و توشه‌ات ایمان به خدا، بادبان کشتی‌ات توکّل، ناخدا و متولّی آن خرد، راهنمای آن دانش و لنگر آن صبر و شکیبایی است.

مومنی آراسته شدن به تقوا، ایمان، توکل، عقل، علم و صبر را از مهمترین شروط عبور سعادتمند از دنیا دانست و تصریح کرد: پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله نیز در روایتی به ابوذر می فرمایند؛ اهل بیت من میان امت، همچون کشتی نوح هستند؛ هرکس بدان تمسک جوید نجات یافته و هرکسی از آن‌ها دوری کند به هلاکت گرفتار خواهد شد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ایمان را شرط سوار شدن به کشتی اهل بیت علیهم السلام دانست و ضمن اشاره به مقام و رتبه اباعبدالله الحسین علیه السلام در عرش الهی، تصریح کرد: پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله می فرمایند؛ «اِنَّ الحسینَ مِصباحُ الهُدی و سَفینةُ النَجاة»، اباعبدالله علیه السلام بدون هیچ شرطی کشتی نجات و نور هدایت است و به محض اینکه کسی با آن ارتباط برقرار کند، مشمول محبت الهی و نجات خواهد شد.

وی بر اهمیت ذکر یاد و نام اباعبدالله الحسین علیه السلام و آثار انکسار قلب از این منظر اشاره نمود و خاطرنشان کرد: کشتی نجات سید الشهدا، هیچ سوالی از ایمان، دین و آئین نمی‌پرسد و هرآنکس که می‌خواهد از غرق شدن نجات یابد را نجات می‌دهد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: مهمترین ویژگی کشتی نجات اهل بیت علیهم السلام رساندن به ساحل امن است؛ هرکسی می‌خواهد عاقبت بخیر شود باید دل خود را به سید الشهدا علیه السلام گره بزند.

مومنی در بخش پایانی سخنان خود به رویدادهای روز ولادت اباعبدالله الحسین علیه السلام اشاره و توجه به این ایام در تمسک به کشتی نجات سید الشهدا علیه السلام را از ظرفیت‌های مهم درک ساحل امن ضیافت الهی ماه رمضان دانست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین