عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
جهت ارائه خدمات بهتر به زائران بارگاه حضرت اميرالمؤمنين(ع) و طبق دستورات شوراى آستان قدس علوي و با هماهنگى با شوراى اجرايى شعبه خدمات خارجى در بخش خدمات آستان احداث گرديد . از نخستين طرح هاى اجرايى اين شعبه ساخت استراحتگاه زائر در خيابان كمربندى شهر نجف و باهمكارى بخش مهندسى آستان مى باشد .
عقیق:  جهت ارائه خدمات بهتر به زائران بارگاه حضرت اميرالمؤمنين(ع) و طبق دستورات شوراى آستان و با هماهنگى با شوراى اجرايى شعبه خدمات خارجى در بخش خدمات آستان احداث گرديد. از نخستين طرح هاى اجرايى اين شعبه ساخت استراحتگاه زائر در خيابان كمربندى شهر نجف و باهمكارى بخش مهندسى آستان مى باشد.

قرار است اين شعبه جديد مسير بين خيابان كمربندى تا حرم مطهر را تحت پوشش خود قرار دهد و در ايام زيارت هاى مليونى به زائران اين مسير خدمات خود را ارائه دهد.

محمد على الحكيم از اعضاى شوراى آستان در اين رابطه عنوان كرد: در اين استراحتگاه سه گونه از خدمات به زائران ارائه مى شود. بخش اول استراحتگاه شامل يك پاركينگ بزرگ براى خودروهاى زائران مى باشد. اين باركينگ مجهز به پمپ بنزين و كارگاه تعمير و شستشوى خودرو است. بخش دوم استراحتگاه مجهز به سرويس هاى بهداشتى، حمام و وضوخانه مى باشد و در بخش سوم كه بخش اصلى استراحتگاه بوده و محل استراحت زائران مى باشد چند سوله ى بزرگ نصب خواهد شد و فضاهاى زير آن با سيستم خنك كننده در فصلهاي گرم سال و سيستم گرم كننده براى فصل‌ها سرد مجهز خواهد شد.

الحكيم افزود: اجراى اين پروژه سه ماه پيش آغاز شده و طى اين مدت سه سوله ى بزرگ با ابعاد ۱۰۰ * ۴۰ متر نصب شده است. همچنين تا كنون ساخت ۵۰ واحد از سرويس هاى بهداشتى به پايان رسيده و قرار است اين عدد به ۳۰۰ واحد برسد. پاركينگ مورد نظر نيز گنجايش ۴۰۰ الى ۵۰۰ خودرو را خواهد داشت.

گفتنى است اين پروژه بدون هيچ توقفى در حال اجراست و برآورد مى شود ۵۰٪ از آن تا ۴ ماه آينده (تا ايام اربعين حسينى) به پايان برسد.

منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین