عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
همزمان با ۲۲ بهمن ماه:
همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ضریح امامزاده موسی مبرقع (ع) قم شامل اصلاح و طراحی جدید سنگ مزار امامزاده با حضور مردم، خادمان و زائران رونمایی شد.

عقیق: آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز ۲۲ بهمن ماه طی سخنانی در این مراسم، احیای بقاع متبرکه قم را اقدامی مبارک دانست و گفت: باید از همه کسانی که این بقاع را حفظ کرده اند قدردانی کنیم و بر ادامه گسترش و بازسازی و توسعه صحن‌های این بقعه مبارک اقدام کرد.

وی زیارت قبور را باعث ایجاد درجات و تقویت توحید در انسان دانست و گفت: راه توحید، خداشناسی و قرب الهی را باید از بزرگان، زیارت ائمه علیهم السلام و فرزندان و نوادگان آنان دنبال کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: باید زیارت همه امامزادگان را مغتنم بشماریم و برای ارتقاء روحی و معنوی خود از این امامزادگان بهره ببریم.

وی افزود: قم افتخار دارد حضرت معصومه سلام الله علیها و حضرت موسی مبرقع علیه السلام که فرزندان بلافصل امامان معصوم هستند را در دل خود دارد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه‌ علمیه قم بیان کرد: در روایات از قم به عنوان حرم اهل بیت علیهم السلام یاد شده است و این دو شخصیت نعمت‌های بزرگی هستند که مزار و بارگاه آنان در قم قرار دارد.

وی بر معرفی این بقعه متبرکه تاکید کرد و گفت: برای تقویت گردشگری مذهبی، تکریم، احترام و حضور بیشتر مردم سایر مناطق دنیا و در جهت معرفی این شخصیت عظیم باید اهتمام کرد.

در ابتدای این مراسم، ابوالقاسم مقیمی، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم و رئیس هیئت امنای امامزاده موسی مبرقع علیه السلام، گفت: این طرح شامل اصلاح و طرح جدید سنگ مزار بقعه این امامزاده است که با حمایت یک میلیارد تومانی خیران و با هنر نمایی هنرمندان قمی انجام شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین