عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
در نشست خبری عنوان شد:
معاون فرهنگی سازمان اوقاف گفت: امسال برنامه‌های دهه فجر با عنوان «جشن امید و اقتدار» در بیش از ۶۰۰ آستان امامزاده و بقعه متبرکه برپا می‌شود.

عقیق: نشست خبری جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این نشست عادل طی سخنانی درباره برنامه‌های اوقاف برای دهه فجر گفت: عنوان برنامه‌های امسال «جشن امید و اقتدار» است. جمهوری اسلامی یکی از کشورهای تصمیم‌گیری برای امنیت منطقه است که این حاصل جانفشانی جوانانی است که با رهبری امام و رهبر معظم انقلاب جهاد کردند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم مردم به انقلاب دلگرم باشند و پرشور پای صندوق‌های رای حاضر شوند. همچنین برنامه‌های ما در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه متناسب با این ایام انجام می‌شود که اولین‌کار آذین‌بندی و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران است.

عادل از اجرای برنامه نور افشانی و نصب تصاویر شهدا خبر داد و گفت: این برنامه در بیش از ۶۰۰ آستان امامزاده و بقعه متبرکه انجام می‌شود و چهره‌های شاخص برای تبیین دستاوردهای انقلاب و پاسخ به شبهات اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف گفت: اعزام ۱۶۸ مبلغ متخصص برای تبیین از قم و ۳۷۰ نفر از مبلغان حاضر در استان‌ها در دستور کار است که محتوا هم در اختیار آنها قرار می‌گیرد. البته مبلغان به جز امامزاده‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها هم حضور پیدا می‌کنند.

وی از برگزاری مانور سلامت در ۲۲۰ بقعه خبر داد و گفت: در این برنامه بسته‌های مختلف درمانی از جمله ویزیت رایگان، دندانپزشکی و آزمایش‌های سرپایی و سنجش فشار خون و... انجام می‌شود که این برنامه بیشتر در مناطق کم برخوردار اجرا خواهد شد.

عادل از برپایی نمایشگاه شمیم خدمت خبر داد و گفت: نمایشگاه عرضه محصولات شمیم خدمت که مختص خانم‌های خانه‌دار و سرپرست خانوار است که محصولات خود را در ۷۳ بقعه عرضه می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف از اجرای مرحله یازدهم برنامه قرار دوازدهم خبر داد و گفت: این برنامه از فردا آغاز می‌شود که یازدهمین دوره آن است و علاوه بر بسته‌های معیشتی امسال اهدای جهیزیه را هم داریم که در فردا در ۱۵۴ بقعه برگزار و ۲۵۳ دست جهیزیه کامل و بیش از ۱۱ هزار بسته معیشتی هرکدام به ارزش حدودی یک میلیون تومان اهدا می‌شود.

سخنگوی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه از ابتدای امسال مجموعه ۲۱۷ هزار بسته معیشتی توزیع شده است گفت: این بسته‌ها از عواید موقوفات و مشارکت خیران تعیین شده است. همچنین در برنامه مهر تحصیلی حدود ۳۰ هزار بسته تحصیلی تهیه و توزیع شده است. امسال چهار هزار و پانصد بسته عفاف و حجاب و ۱۴ هزار و ۲۳۰ جلد کتاب هم اهدا شد.

عادل از برپایی محافل انس با قرآن خبر داد و گفت: دهه فجر محافل انس با قرآن در ۱۷۵ بقعه متبرکه و آستان امامزادگان برگزار می‌شود که برخی از محافل با حضور قاریان خارجی است. همچنین نمایشگاه و خیمه‌های معرفت امسال با عنوان خیمه‌های انقلاب به همراه نمایشگاه تجسمی انقلاب اسلامی در ۴۵ بقعه و همچنین برنامه روایتگری عفاف و حجاب، پاسخ به سوالات شرعی و مشاوره خانواده و... در بیش از ۱۵۰ بقعه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف از برگزاری جشن مبعث در ۶۳۰ بقعه خبر داد و گفت: آیین معنوی غبارروبی هم امسال در ۳۰ بقعه متبرکه برگزار و کاروان‌های شادی از امامزادگان به محلات می‌روند و برنامه اجرا می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان به طرح‌های عمرانی اوقاف در امامزادگان اشاره کرد و گفت: تعداد ۷۳۵ بقعه پروژه نوسازی یا بازسازی داشتند که ۴۵۴ هزار متر مربع مساحت دارد و مبلغ ۳۴۷ میلیارد تومان برای آنها هزینه شد، همچنین در موقوفات پروژه‌هایی با مساحت ۲۴۸ هزار متر داشتیم که در بحث احداث رقبات جدید ۲۴۳ پروژه که در بحث تعمیر ۷۱۲ و احداث پروژه های جدید ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. همچنین تسهیلاتی هم خود سازمان برای موقوفات به مبلغ ۸۷۴ میلیارد ریال و تسهیلاتی هم برای بقاع متبرکه به مبلغ ۱۵۱ میلیارد ریال پرداخت کرد.

عادل از مشارکت اوقاف در طر حملی مسکن خبر داد و گفت: در راستای توصیه رهبری برای جهت‌گیری سرمایه‌گذاری‌ها اوقاف در بخش‌های مسکن، دام، پرورش ماهی، تجهیزات پزشکی، اقتصاد دریا پایه و... ورود کرده که در نهضت ملی مسکن در چهار استان با دولت همکاری می‌کنیم که جمعاً بیش از هزار هکتار در دست احداث واحد مسکونی است.

معاون فرهنگی اوقاف گفت: در بخش سلامت هزار و ۳۰۰ مرکز درمانی موقوفه داریم و در بخش تجهیزات پزشکی و تولید دستگاه‌های تشخیص سرطان هم در حال انعقاد قرارداد برای حمایت هستیم. در روزهای آینده سفر رئیس جمهور به هرمزگان است که یکی از طرح‌هایی که قرار است افتتاح شود پروژه تولید ماهی در قفس است که ظرفیت هزار تن ماهی دارد و قرار است به ۳ هزار تن افزایش کند، این پروژه با حمایت وقف اجرا می‌شود. البته قبلاً هم در بوشهر پروژه هزار تنی تولید ماهی به بهره‌برداری رسید که محصولش هم‌اکنون در بازار است. این پروژه هم قرار است ظرفیتش به ۳ هزار تن افزایش پیدا کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین