عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات:
حجت‌الاسلام عزت‌زمانی حضور شرکت‌کنندگان در اعتکاف ۱۴۰۲ را استقبالی چشمگیر دانست و از رشد ۳۰ درصدی معتکفین در مساجد، حسینیه‌ها و ... در سراسر کشور خبر داد

عقیق: حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون فرهنگی، تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی از حضور یک میلیون نفر معتکف در مساجد سراسر کشور خبر داد و گفت: امسال با استفاده از تجربیات ادوار گذشته و روزآمد کردن شیوه برگزاری اعتکاف، شاهد رشد ۳۰ درصدی حضور معتکفین در مساجد و هیأت کشور بودیم. به ویژه اینکه امسال بیش از یک میلیون نفر در مساجد سراسر کشور حضور داشتند و از این تعداد بیش از ۸۰ درصد آن‌ها جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان بودند. اگر موانع و مشکلات نبود معتقدیم که می‌توانستیم شاهد حضور ده‌ها برابری ظرفیت حضور دانش‌اموزان باشیم.

معاون فرهنگی-تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی فریضه اعتکاف امسال ۱۴۰۲ را اتفاقی مبارک دانست و بیان کرد: برنامه ویژه و اتفاق شگرف اعتکاف امسال خلاقیت و نوآوری‌هایی بود که در نحوه برگزاری این فرضیه الهی به وقوع پیوست، مثل اعتکاف مادر و فرزندی، اعتکاف دانش‌آموزی و نوجوانان و اعتکاف متخصصان (پزشکان، کارآفرینان، ورزشکاران و ...).

او کار ویژه مراسم اعتکاف را تمرکز به روی حلقه‌های میانی و حلقه‌های تربیتی عنوان کرد و گفت: امسال صد‌ها مسجد با هماهنگی کانون‌های مساجد، امور مساجد، آموزش و پرورش به صورت اختصاصی میزبان دانش‌آموزان بود، تا دانش‌آموزان با تشکیل حلقه‌های معرفتی و تربیتی به گفتگو و مباحثه بپردازند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی برگزاری اعتکاف در شهر‌های کوچک و روستا‌های دورافتاده را اتفاقی پر برکت تلقی کرد و اظهار داشت: امسال نه تنها شهر‌های بزرگ و پر جمعیت بلکه در مناطق دورافتاده و شهر‌های کوچک نیز شاهد برپایی جشن معنویت بودیم، جشنی که خود مردم هر منطقه بانی و پایه‌گذار آن بودند. در اصل ما یک‌بار دیگر شاهد برپایی جشن مردمی بودیم. مردم روستا‌ها و شهر‌ها به صورت خودجوش امکانات و زیرساخت‌های برگزاری این فریضه الهی را فراهم کردند و نگذاشتند که چراغ مسجد یا حسینیه‌شان در این چند روز عبادی خاموش باشد.

او با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال ۸ هزار مسجد میزبان معتکفین بودند، عنوان کرد: پارسال ۶۰۰۰ مسجد و امسال به نظر میرسد ۸۰۰۰ مسجد نقش آفرینی کردند. اعتکاف‌های ما از ۵ تا ۱۰ نفره در روستا‌ها بودند تا اعتکاف چند هزار نفری در حرم مطهر رضوی و مسجد امام حسن عسکری علیه السلام در شهر قم.

معاون فرهنگی-تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: برگزار کننده میدانی ممراسم پر فیض اعتکاف مردم هستند، مساجد، هیأت و سازمان تبلیغات اسلامی تلاش می‌کند در همان لایه راهبری پشتیبان و حمایت کننده مردم باشد. البته خود را مبرا از خلأ و مشکلات نمی‌دانیم. دچار ضعف زیرساختی هستیم، چراکه هر فضایی که بخواهد اعتکاف برگزار کنند و میزبان مردم باشد، الزام و شرایط برگزاری اعتکاف را نیز باید داشته باشد، که امیدواریم با همت مسئولین حضور مردم بهتر شکل بگیرد و زیرساخت‌ها انجام شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین