عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۹
اعزام اولین گروه های حجاج به سفر معنوی حج بهانه ای شد تا کتابی را معرفی کنیم که در روند شکل گیری آن مناظرات و مباحثاتی چندین ساله نقش داشته است. مناظراتی که منجر به گرویدن تعدادی از برادران اهل تسنن در سفر بیت الله الحرام به مکتب اهل بیت(ع) یا همان «مذهب شیعه» شده است.

عقیق: مهندس متدیّنی کتابی نوشته است که خوب است همه طلبه ها آن را بخوانند. اعزام اولین گروه های حجاج به سفر معنوی حج بهانه ای شد تا کتابی را معرفی کنیم که در روند شکل گیری آن مناظرات و مباحثاتی چندین ساله نقش داشته است. مناظراتی که منجر به گرویدن تعدادی از برادران اهل تسنن در سفر بیت الله الحرام به مکتب اهل بیت(ع) یا همان «مذهب شیعه» شده است.

دکتر محمد حسن شجاعی فرد، نوسینده کتاب «مناظره دکتر و شیخ» و استاد دانشگاه علم و صنعت ایران، به تشریح روند شکل گیری این کتاب و نکات دیگری درباره مسائل روز اجتماع از جمله وجود نشاط در دانشگاه ها، وقایع سیاسی روز کشور و تولید اولین خودروی کاملا ایرانی پرداخته است.


 کتاب مناظره دکتر و شیخ به اثبات حقانیت مکتب اهل بیت(ع) از میان اسناد موجود در کتب اهل تسنن پرداخته است و گزارشی است از مناظرات صورت گرفته توسط دکتر شجاعی فرد با علما و شیوخ اهل تسنن که می تواند به عنوان یک دوره آموزشی برای فن مناظره نیز استفاده گردد.

در بخشی از این مصاحبه آمده است:

یکی از طلبه ها در بعثه به بنده گفت من شاگرد آیت الله خوشوقت بودم. ایشان یک بار فرمودند یک مهندسی که متدین است کتابی نوشته به نام «مناظره دکتر و شیخ» که خوب است همه طلبه ها و اساتید آن را بخوانند.

ظاهرا" آخرین کتابی که ایشان خواندند این کتاب بود و هنوز روی میزشان مانده است.

خوشبختانه استقبال خوبی از این کتاب در حوزه های علمیه و مجامع دینی شد که در حدود یک سال ۱۲ نوبت چاپ صورت گرفت.

ائمه جمعه سراسر کشور هم از این کتاب استقبال کردند و حتی در برخی مراسم مذهبی به جای توزیع غذا این کتاب را توزیع کرده اند و الحمدلله استقبال خوبی از این کتاب شد.

البته من فکر می کنم این خواسته خود اهل بیت(ع) هم بوده و ما فقط وسیله ای در این راه بوده ایم.

در طی این مناظرات همانطور که در کتاب هم ذکر شده شاهد شیعه شدن تعدادی از برادران اهل تسنن هم بوده ایم که یکی از این دفعات مقارن با شب عید غدیر بود.


منبع: رجا نیوز

212009


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین