عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۸۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
حجت الاسلام پناهیان:
حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه سال گذشته در ایام نیمه شعبان ۳.۵ میلیون نفر به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند، گفت: اگر مردم بدانند در جمکران امکانات مهیا است، استقبال بیشتری می‌کنند و این آمار می تواند به ۱۰ میلیون نفر برسد.

عقیق: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه در مراسم تجلیل از فعالان مردمی نیمه شعبان که شب گذشته در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه مراسم‌های دینی ما باید به صورت مردمی برگزار شود، اظهار کرد: بعد از انقلاب هنوز به اهداف تعیین شده در شیوه حکمرانی نرسیده‌ایم و دموکراسی اجازه نداده و مسؤولان گویا علاقه دارند که کار به مردم سپرده نشود.

ثمرات سپردن کار به دست مردم

وی با بیان اینکه اگر کار توسط مردم انجام شود بسیاری از انحرافات پیش نخواهد آمد، تأکید کرد: بنای دولت بر مردمی‌سازی حکمرانی است و نمونه‌هایی نیز اجرا شده که قابل تقدیر است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در برگزاری مراسم اربعین حسینی دولت عراق کمترین دخالت را داشته است، تصریح کرد: نباید اینگونه تلقی شود چون امور معنوی و فرهنگی یک امر فوق برنامه تلقی می‌شود باید مردمی اداره شود و باید همه امور به مردم سپرده شود.

مشکلات باید به دست مردم سپرده شود

وی با بیان اینکه حرکت‌های مردمی امروز الگویی برای حکمرانی هستند، خاطرنشان کرد: موکب‌داران جمکران و نیمه شعبان باید قدر فعالیت‌های خود را بدانند.

پناهیان با اشاره به اینکه مشکلات موجود در کشور باید به دست مردم سپرده شود تا شاهد برطرف شدن آن مشکلات باشیم گفت: برگزاری این جلسات گامی در مسیر پی‌ریزی تمدن مهدوی است.

زائران نیمه شعبان جمکران می‌تواند به  ۱۰ میلیون نفر برسد

وی با بیان اینکه سال گذشته در ایام نیمه شعبان ۳.۵ میلیون نفر به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند، گفت: اگر مردم بدانند در مسجد مقدس جمکران امکانات مهیا است، استقبال بسیار بیشتری از این مراسم خواهند داشت و این آمار می تواند به ۱۰ میلیون نفر برسد.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه خدمت‌کردن موکب‌ها در نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران همانند خدمت کردن در خانه خود حضرت مهدی(عج) است، یادآور شد: اینکه حضرت اجازه می‌دهند برای ایشان کاری انجام دهیم بسیار ارزنده است.

 جهان منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) است

وی با تأکید بر اینکه حرکت و حضور مردم در ایام نیمه شعبان اثر قدرت آفرین فوق‌العاده‌ای دارد، گفت: تجمع مردم از اقصی نقاط کشور در نیمه شعبان بسیار با اهمیت است و آثار فراوانی دارد.

پناهیان با اشاره به اینکه فعالیت موکب‌داران مصداق نصرت ولی خداست، اضافه کرد: امروز بیش از هر زمانی جهان منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین