عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
آیت الله کریمی جهرمی:
جمعی از مسؤولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با حضرت آیت الله کریمی جهرمی از اساتید بزرگ حوزه علمیه قم دیدار کردند.

عقیق: جمعی از مسؤولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با حضرت آیت الله کریمی جهرمی از اساتید بزرگ حوزه علمیه قم دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی گزارشی از اقدام‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگی ستاد مرکزی اربعین و خدماتی که برای زائران ارائه شده را ارائه کرد. وی با تاکید بر سه اصل، احترام به حاکمیت دولت عراق، تکریم مردم عراق، به عنوان میزبان این مراسم و تقویت مرجعیت دینی عراق، به گستردگی و تنوع فعالیت‌ها پرداخت و حضور علما و روحانیون را در این حرکت بزرگ ضامن سلامت و ارتقای معنوی آن دانست و خواستار مشارکت بیشتر بزرگان حوزه در حمایت معنوی و تولید آثار و تبیین این حرکت الهی شد.

آیت الله کریمی جهرمی با تشکر از اقدام‌ها و خدمات ارائه شده، بیان کرد: قضیه اربعین یکی از الهامات الهی است تا مردم به این مسأله توجه کنند و یک حرکتی در اجتماع مسلمانان شروع شود و هر سال هم مضاعف گردد. این یک مسأله فوق العاده و از اسرار عالم غیب است. لذا در جهان مؤثر شده و در نقاط مختلف مردم خود را برای حضور در این اجتماع بزرگ آماده می‌کنند.

این استاد عالی حوزه فرمود: اربعین حرکت بسیار عجیبی است و انقلابی در جهان ایجاد کرده است. لذا لازم است فعالیت‌های بیشتری انجام شود تا برکت حرکت حضرت سیدالشهدا علیه السلام و اسرار اربعین به جوامع مختلف رسانده شود.

آیت الله کریمی جهرمی با ذکر روایتی از امام صادق علیه السلام بیان داشت: زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السلام از افضل قربات است. لذا ائمه علیهم السلام در شرایط سخت به زیارت مرقد آن حضرت می‌رفتند.

ایشان در پایان چند مسأله را در خصوص مراسم اربعین متذکر شد و گفت: وعاظ، سخنرانان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام که در این مراسم کار ارزشمندی را بر عهده دارند، باید دقت کنند و اهتمام نمایند تا مطلب مستدل، مستند و غنی را ارائه کنند و از مطالب سست و از اشعار ضعیف در محتوا و وزن اجتناب کنند و بدانند امروز صدها هزار نفر در این اجتماع و میلیون‌ها نفر در جهان حرف و سخن شأن را می‌شنوند، نباید مطلبی گفته شود که باعث سوال و ایجاد بدبینی کند. حتماً از وعاظ اهل علم، اهل مطالعه و فضل استفاده شود و مطالبی ارائه کنند که باعث جذب و پذیرش اساتید، دانشجویان و جوانان شود.

آیت الله کریمی جهرمی با تقدیر از رویکرد و توجه ستاد مرکزی اربعین به مرجعیت در برنامه‌ها، احترام و توجه به این اصل را مهم دانست و گفت این حرکت بزرگ و اساسی اسلام به تلاش ایشان حفظ شده است، مراجعی همانند حضرات آیات عظام حاج شیخ عبدالکریم حائری، مرحوم بروجردی و مرحوم خویی، مرحوم حکیم، مرحوم شاهرودی و مرحوم امام خمینی که سربلندی آورده اند و مراجع فعلی در عراق باید محترم شمرده شوند.

این استاد حوزه علمیه قم متذکر شد: ما نباید صرفاً روی کمیت تاکید کنیم بلکه مهم در این مراسم مهم و نورانی کسب معرفت است لذا باید تلاش کنیم مردم با معرف و آشنای به معارف عاشورا و اربعین برگردند.

ایشان همچنین بیان داشت چون در اربعین به یک کشور دیگر می‌رویم باید ضوابط و مقررات و ارزش‌های آن کشور محترم شمرده شود. ما وارد بر آن‌ها می‌شویم لازم است قوانین، فرهنگ و سنت‌های آنان را رعایت کنیم و ضوابطی که حاکم است مورد اهتمام و احترام قرار بگیرد تا خدایی نکرده نسبت به مردم شریف ما داوری نادرست نشود و باعث عزت کشور باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین