عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
جامعه مدرسین در پیامی به مناسبت گرامیداشت ۱۹دی:
زنده نگه داشتن یاد و خاطره یوم الله ۱۹ دی، میراث عزت خواهی و غیرتمندی مردم ایران را، پرنشاط و روحیه بخش به نسل آینده منتقل خواهد کرد و عزم و اراده نسل امروز و فردای کشور را برای ساختن ایران قوی، مستحکم و استوار خواهد گرداند.

عقیق: متن پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت یوم الله حماسه ۱۹دی سال ۱۳۵۶ قیام مردم قم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قیام مؤمنانه مردم قم در خلق حماسه ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ و قیام غیرتمندانه آنان در حمایت از مرجعیت دینی یک نقطه اوج در تاریخ نهضت اسلامی بود.

این نقطه اوج، راه را برای گام‌های بعدی انقلاب اسلامی گشود و حماسه چهلم‌ها، نهضت اسلامی را به پیروزی بهمن ۵۷ کشاند.

چراغ نوزدهم دی با حضور مردم در قیام‌های بعدی روشن ماند و امروز نیز زنده نگاه داشتن آن خون‌ها و آن رشادت‌ها یک وظیفه پر اهمیت و ضروری است.

زنده نگه داشتن یاد و خاطره یوم الله ۱۹ دی، میراث عزت خواهی و غیرتمندی مردم ایران را، پرنشاط و روحیه بخش به نسل آینده منتقل خواهد کرد و عزم و اراده نسل امروز و فردای کشور را برای ساختن ایران قوی، مستحکم و استوار خواهد گرداند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت یاد و نام شهدای قیام خونین ۱۹ دی و امام شهیدان حضرت امام خمینی – قدس سره – بر تبیین و تشریح محتوا و مضمون آن قیام تاریخ ساز تأکید می‌کند و اعلام می‌دارد:

در جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمنان علیه ایران اسلامی، کتمان یا کم‌رنگ کردن حماسه‌های بزرگ ملت ما یک راهبرد هدفمند از سوی جبهه شیطان است. جریان باطل تلاش دارد اثر بصیرتی و هویت ساز ایام الله‌ها را در ذهن و فکر مردم کم رنگ کند و با دوچندان نمایی ضعف‌ها و تخفیف یا انکار دست آوردها، روایت دروغ خود را حاکم کند. بیان قرآن کریم در «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللهِ إِنَّ فی ذلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ» ما را به این نکته رهنمون می‌کند که «دست قدرت خدا» را در «ایام الله» ببینیم و در مقام «صَبَّارٍ شَکُورٍ» نقطه‌های عطف تاریخ و روزهای تاریخ‌ساز را پاس بداریم.

خبرهای خوب ملی و افتتاح مجموعه‌های در دست ساخت و طرح‌هایی که برای خدمت به این مردم است و جایگاه جهانی ایران را در علم و فرهنگ و اقتصاد بالا می‌برد؛ گامی مؤثر در ارتقای کارآمدی و احیای ایام الله است. از مسئولین محترم می‌خواهیم برای قدردانی و شکر نعمت این ملت فهیم، همه توان خود را مصروف خدمت رسانی خداپسندانه کنند و با تدبیر، دقت و سرعت، گره‌های اقتصادی و معیشتی این کشور را بگشایند.

فرهنگ و هویت دینی ما در هجمه بی‌امان دستگاه‌های تبلیغاتی و توپخانه شبیخون فرهنگی است. در این گلوله باران بلوک غرب صهیونیستی علیه اعتقادات و باورهای دینی، گرچه زخم‌هایی بر پیکر برخی از مردم نشسته است؛ اما همچنان غلبه با تفکر دینی و انقلابی است. لازم است نهادهای مسئول و متولیان فرهنگ و تربیت کشور در این میدان همچون یک رزمنده خط مقدم، در هوشیاری و توان بالای عملیاتی باشند و به دور از سرخوردگی و انفعال مجاهدت کنند.

ملت بزرگ ایران در پناه امداد الهی به طور مستمر نقش آفرین حماسه‌ها و فداکاری هاست. دست قدرت الهی، رهبری حکیمانه و حضور همیشگی مردم، آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی را نوید می‌دهد و جوانان انقلابی امروز در سایه عنایات خاصه حضرت ولیعصر – ارواحنا لتراب مقدمه الفداء – و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی – مدظله العالی- با التزام به میراث ماندگار خمینی کبیر – قدس سره – پرچم عزت و قدرت ایران اسلامی را بر قله‌ی پیروزی‌ها به اهتزاز درخواهند آورد. إن شاءالله.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین