عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۰
رمان «اقیانوس مشرق» نوشته مجید پورولی، برگزیده نهایی ششمین دوره انتخاب کتاب سال رضوی در بخش تألیف شد.

عقیق:رمان «اقیانوس مشرق» نوشته مجید پورولی، برگزیده نهایی ششمین دوره انتخاب کتاب سال رضوی در بخش تألیف شد.

این کتاب که چاپ دوم آن در نمایشگاه کتاب عرضه شد، سال گذشته همزمان با دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) از سوی انتشارات عصر داستان روانه بازار نشر شده است.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

عمران بن داوود در جستجوی آب حیات است و در بیابانی در مسیر خراسان راه را گم می‌کند. ابتدای داستان با شرح وضعیت عمران که از تشنگی و خستگی در حالتی بی‌رمق و وهم آلود در بیابان افتاده آغاز می‌شود. عمران تشنه است و خسته و مجروح از راه طولانی. ناگهان مردی را می‌بیند که «زانو می‌زند بالای سرش. دستش را آهسته زیر چانه عمران می‌گیرد و صورت عمران را بالا می‌آورد. عمران در بهت نگاهش می‌کند. مرد می‌گوید: آیا تو عِمران پسر داوودی؟ عمران در اوج درد می‌خندد...

-من تشنه ام. تشنه پسر تشنه...چنگی بی‌رمق می‌زند و با التماس می‌گوید: «به من بگو که سرابی. بگو که تو نیز وَهم گرمازده‌ای...در این برهوت بی سرانجام...مرد مَشکی پر از آب را به سوی عمران می‌گیرد...

-این هدیه‌ای است از علی بن موسی الرضا.

عِمران با چشم‌های ناباور و با طمع به مشک نگاه می‌کند.

عمران نمی‌داند که با خود علی بن موسی الرضا رو به رو شده است. مشک را از آن مرد ناشناس می‌گیرد و از او می‌شنود که باید چهل قدم پیش برود و به خانه پینه دوز برسد. در آن بیابان و برهوت وسیع تا چشم کار می‌کند بیابان است و حتی روستایی از دور پیدا نیست اما عمران قدم چهلم را که برمی دارد خودش را بر در خانه‌ای می‌بیند و بیهوش می‌افتد. آنجا خانه همان پینه دوز است. او عمران را معالجه می‌کند. عمران از او نشانی چشمه آب حیات را می‌پرسد چشمه‌ای که هر کس از آن بنوشد هرگز نمی‌یرد. عمران برای پینه‌وز تعریف می‌کند که از آن مرد ناشناس شنیده است که آب حیات را در یک قلعه خواهد یافت. پینه دوز اما از علی بن موسی الرضا صحبت می‌کند از اعجازش و خصوصیاتش. اما عمران شیعه نیست ولی معجزه امام را همواره در دست دارد یعنی همان مَشکی که هر چقدر از آبش می نوشَد تمام نمی‌شود. کتاب «اقیانوس مشرق» در 232 صفحه در انتشارات عصر داستان در 3هزار نسخه منتشر شده است.

گفتنی ا‌ست ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی که فراخوان آن در 75 کشور جهان منتشر شده، با همکاری دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در بخش‌های تألیف، ترجمه و پایان‌نامه به داوری آثار پرداخته است.


منبع: فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین