عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
آیت الله کریمی جهرمی گفت: شهر گلپایگان از ارزش و اعتبار خوبی برخوردار است و اگر عالمی کار ناصوابی انجام دهد؛ نه تنها به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پایبند نبوده؛ بلکه به آبروی شهر لطمه می زند.

عقیق: آیت الله کریمی جهرمی در جمع طلاب و فضلای گلپایگانی مقیم قم ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)، به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت فرمودند: « مَنْ تَعَلَّمَ الْعِلْمَ وَ عَمِلَ بِهِ وَ عَلَّمَ لِلّهِ، دُعیَ فی مَلَکُوتِ السَّماواتِ عَظیما، فَقیلَ: تَعَلَّمَ لِلّهِ، وَ عَمِلَ لِلّهِ، وَ عَلَّمَ لِلّهِ / هر کس برای خدا دانش بیاموزد و به آن عمل کند و به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمان ها، به بزرگی یاد شود و گویند: برای خدا آموخت و برای خدا عمل کرد و برای خدا آموزش داد».

وی ابراز داشت: آیت الله گلپایگانی زندگی خود را برای خدا داشتند و علم و عمل و درس و بحث خود را برای رضای او انجام می دادند.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: شما طلاب هم مشمول این روایت هستید و فردی که این سه ویژگی را داشته باشد، خداوند شعبه ای از عظمت را به او عطا می کند.

آیت الله کریمی جهرمی بیان داشت: سه منطقه گلپایگان، خوانسار و خمین از مناطق عالم‌خیز است که انصافا عالمان آنها شرف و افتخار عالم اسلام هستند.

این استاد اخلاق در پایان اظهار داشت: شهر گلپایگان از ارزش و اعتبار خوبی برخوردار است و اگر عالمی کار ناصوابی انجام دهد؛ نه تنها به امام زمان پایبند نبوده؛ بلکه به آبروی شهر لطمه می زند.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده طلاب و فضلای گلپایگان به ایراد سخن پرداخت و گفت: علما و فقهای شیعه همیشه حافظ مکتب اهل بیت(ع) بودند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نداشتند و در کنار یگدیگر برای اعتلای این مکتب تلاش و فداکاری نمودند و به همین دلیل است که امام خمینی (ره) به آیت الله گلپایگانی می فرماید: خدمات حضرت مستطاب عالی در طول مبارزات فراموش نخواهد شد.

نماینده طلاب و فضلای گلپایگان به نظر رهبر معظم انقلاب درباره آیت الله گلپایگانی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب گفتند: «ایشان دارای خصوصیات برجسته بودند که بارزترین آنها صلابت در امر دین و ایستادگی بر سر مواضعی که بر اساس تشخیص دینی اتخاذ می کردند».

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین