عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
حجت الاسلام باباخانی:
رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: یکی از آن اهداف ما این است که هیأت به کانون جهاد تبیین تبدیل شود، اما برای رسیدن به این هدف فاصله زیادی وجود دارد و مهمترین مأموریت سازمان رفع موانع برای رسیدن به این هدف است.

عقیق:حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی عصر دیروز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه در نشست برگزیدگان دو فصل گذشته مهرواره هوای نو که در محل مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد اظهار داشت: هیأت موضوع جذاب و پویایی است برای همین دیگر سازمان‌ها و نهادها به صورت غیرمستقیم در مسأله هیأت دستی بر آتش دارند و دخیل هستند.

وی افزود: سازمان هیأت و تشکل‌های دینی درصدد رفع موانع و ایجاد شتاب در حرکت هیأت آن هم طبق زیست بوم هیأت است. بر این اساس راهبرد کلان سازمان، شتابدهی و فرا تسهیل‌گری است.

باباخانی با بیان اینکه مأموریت‌های بسیاری بر دوش سازمان هیأت است گفت: بسیاری از این مأموریت‌ها بر گرفته از فرمایش‌های رهبری است. یکی از آن اهداف آن است که هیأت به کانون جهاد تبیین تبدیل شود. برای رسیدن به این هدف فاصله زیادی وجود دارد، از این رو مهمترین مأموریت سازمان رفع موانع برای رسیدن به این هدف است.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی به مأموریت مهم دیگر سازمان اشاره و تصریح کرد: مأموریت دیگر سازمان که به صورت ذاتی است، موضوع تعالی زیست بوم هیأت‌ها از نظر تولید محتوا و ... از نظر کیفی و کمی است.

وی درباره اندیشکده هیأت تصریح کرد: در موضوع اندیشکده هیأت تولید دانش و علم دنبال می‌شود که یکی از بخش‌های سازمان به شمار می‌رود و دیگر بخش‌ها نیز بخش تشکلی هیات، ستایشگری، خدمات و رسانه بوده که همه در راستای رفع موانع و فرا تسهیل‌گری فعالیت می‌کنند.

هوای نو بناست هیأت‌ها را به روز کند

وحید ملتجی دبیر مهرواره هوای نو در این نشست با اشاره به اینکه پس از پایان اختتامیه دوره دوم بلافاصله ما جلسات سومین دوره مهرواره هوای نو را آغاز کردیم، اظهار کرد: اعضای شورای مرکزی در سومین دوره متشکل از حجت‌الاسلام باباخانی رئیس شورا، بخش ارکان هیأت سردار مداحی، بخش فراهیأت آقای آبفروش، تولیدات هیأت حجت‌الاسلام صادقی آرمان هستند و مسؤول بخش نهاد هیأت هم به زودی معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: سرمایه امروز مهرواره هوای نو، برگزیدگان دو دوره گذشته هستند. یک‌ حلقه میانی از جوانان باید برای آینده هیأت بتوانند برنامه داشته باشند. این جریان سازی را سازمان تبلیغات به تنهایی نمی‌تواند پیش ببرند بلکه خود هیأتی‌ها باید پای کار بیایند. هوای نو متولد شد که هیأت‌ها را به‌روز کند.

ملتجی با اشاره به اینکه پیش از برگزاری سومین دوره مهرواره هوای نو از برگزیدگان برای توسعه محتوا و پیشرفت این جریان مدد خواستیم گفت: دبیر مهرواره هوای نو گفت: در فصل سوم، جهادتبیین موضوع اصلی است که مورد انتظار و مطالبه رهبر انقلاب از هیأت‌هاست.فصل یپم‌جهاد  در فصل سوم رشته جدایی به نام جهادتبیین نداریم بلکه هررشته‌ای باید نسبتی با جهادتبیین داشته باشد.

وی گفت: بنا داریم جهاد تبیین ‌را برای هیأت‌ها تعریف کنیم. در واقع هیأت‌ها باید روایت‌گر انقلاب اسلامی باشند. بیان معارف اسلامی، پاسخ به سوالات و بیان دستاوردهای انقلاب ظرفیت‌هایی است که در هیأت می‌تواند رقم بخورد.

ملتجی با بیان اینکه ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که همه مخاطب هیأت باشند تصریح کرد:  تغییر نگاه عموم مردم به هیأت دومین هدف است. برخی هیأت را مربوط به یک قشر خاص می‌دانند و برخی هم هیأت را در‌ مداحی و منبر خلاصه می‌کنند، این نگاه باید تغییر کند.

دبیر مهرواره هوای نو با اشاره به اینکه شش سیاست برای امسال مدنظر است گفت: توجه به مساله بانوان و نقش آنها در هیأت، جهاد تبیین، مشارکت و تعامل با سایر دستگاه‌ها چ، دربرگیری تمام ایران، جهانی اندیشی و بسترسازی برای تقویت رویکردها بین‌المللی و در نهایت اینکه هوای نو متعلق و برخاسته از هیأت است و هیأت‌ها باید مهرواره را از خودشان بدانند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین