عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
فیلم|
صحن حضرت زینب سلام‌الله علیها در طرح توسعه حرم‌ حسینی به مرحله کاشی‌کاری رسیده و به گفته یکی از فعالان در این صحن «احداث آن بیش از ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.»

عقیق: مسیر تردد زائران برای زیارت حرم‌های امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام محدود است. بسیاری از زائران برای ورود به حرم امام حسین علیه‌السلام به ویژه در ایام مناسبتی باید ساعت‌ها در صف ورودی‌ها منتظر بمانند.

احداث صحن حضرت زینب سلام الله در طرح توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام با مساحت بالغ بر ۴۵ هزار مترمربع به همت ایرانیان در حال انجام است. به گفته رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات «با احداث این صحن حرم حسینی حدود ۸ برابر می‌شود.»


صحن حضرت زهرا(س)

در برنامه اولیه، صحن حضرت زینب سلام‌الله علیها  قرار بود سال ۱۴۰۰ تکمیل شود، اما با شیوع کرونا روند ساخت این صحن هم تاحدودی متوقف شد. با این‌وجود مسؤولان ستاد توسعه و بازسازی عتبات از «بهره‌برداری این صحن در سال ۱۴۰۳» خبر دادند.

صحن حضرت زهرا در حرم علوی نیز قرار بود اواخر دهه ۹۰ تکمیل و به بهره‌برداری برسد که هنوز این صحن به طور کامل تکمیل نشده است.

تعداد بازدید : 42

صحن حضرت زینب(س)

صحن حضرت زینب سلام‌الله علیها در ایام اربعین مورد استفاده قرار می‌گیرد، که به گفته یکی از فعالان در این طرح «بیش از ۷۵ درصد پیشرفت داشته و‌ هم‌اکنون در مرحله کاشی‌کاری است.»


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین