عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
همزمان با ایام فاطمیه:
ویژه برنامه‌های ایام شهادت حضرت زهرا (س) از امروز شنبه ۲۵ آذرماه در حرم امام ضا (ع) آغاز می‌شود و تا شام شهادت آن حضرت ادامه دارد.

عقیق: «از تهران ۹۰۰ کیلومتر راه پیموده‌ایم تا برای ایام شهادت بانوی دو عالم در حرم فرزندش علی بن موسی الرضا(ع) باشیم، اما اطلاعی از برنامه‌های حرم در این ایام نداریم» اینها صحبت‌های زائر حرم رضوی حمیدرضا عباسی است.

برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) ویژه شهادت حضرت زهرا(س) از امشب ۲۵ آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) آغاز می‌شود که شامل تلاوت قرآن، سخنرانی مذهبی، مرثیه‌سرایی، شعر‌خوانی، قرائت ادعیه و زیارات، هم‌آوایی گروه‌های تواشیح و سرود و پذیرایی از زائران است. این برنامه‌ها تا فردا شب ۲۶ آذر ادامه دارد.

محل برنامه‌های حرم در رواق امام خمینی(ره) است اما صوت و فیلم مراسم به صورت زنده در همه صحن‌ها و رواق‌ها پخش می‌شود. همچنین برنامه‌های حرم از شبکه‌های مختلف رادیویی، تلویزیونی و مجازی پخش می‌شود.

حرم مطهر امام هشتم در مناسبت‌های مذهبی، برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند که در این راستا اواخر آبان‌ماه طی دو روز برنامه‌هایی برای ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار برگزار شد. همچنین ۲ آبان برای ولادت امام عسکری و ۴ آبان برای رحلت حضرت معصومه برنامه‌های مختلفی در حرم اجرا شد.

برنامه‌های امشب بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله آغاز و مرثیه‌سرایی علی برادران، جعفر ملائکه و محسن محمدپناه، سخنرانی حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری، شعرخوانی آئینی حسن بیاتانی، قرائت دعای عالیه‌المضامین توسط مهدی شجاع از دیگر برنامه‌های شب شهادت حضرت زهرا(س) است.

برنامه‌های روز شهادت از اذان ظهر با بیان احکام شرعی آغاز و شعرخوانی محمدحسین مَلکیان، مرثیه‌سرایی علیرضا حسین‌نژاد و رضا آتشبار و اجرای سرود گلدسته‌های حرم و عزاداری، سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی، قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا(س) توسط قاسم پناهی و سخنرانی آیت‌الله محسن کازرونی بخش‌های دیگر برنامه است.

حرم امام رضا در شام غریبان صدیقه طاهره(س) هم با برنامه‌هایی شامل قرائت زیارت امین‌الله توسط علی برادران، شعرخوانی آئینی علی زمانیان، سخنرانی حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری و مرثیه‌سرایی حاج احمد واعظی، محسن محمدی‌پناه پذیرای زائران است همچنین در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء برنامه‌هایی شامل سخنرانی محمدباقر فرزانه، شعرخوانی علی مقدم و سیدحسین سیدی و ذکر مصیبت محسن  محمدی‌پناه، سید امیر احمدنیا و جواد مشکی‌باف برگزار می‌شود.ری


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین