عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
حجت الاسلام پناهیان در رونمایی نسخه جدید کتاب «خیمه خادمی»:
آیین رونمایی از ویراست جدید کتاب «خیمه خادمی» نوشته حجت‌الاسلام عابدینی و اثر جدید مرکز تخصصی احیاء امر همزمان با ایام عزاداری فاطمیه با حضور حجت‌الاسلام پناهیان در دانشگاه امام صادق علیه‌السّلام برگزار شد.

عقیق: آیین رونمایی از ویراست جدیدکتاب «خیمه خادمی» نوشته حجت‌الاسلام عابدینی و اثر جدید مرکز تخصصی احیاء امر همزمان با ایام عزاداری فاطمیه با حضور حجت‌الاسلام پناهیان در دانشگاه امام صادق علیه‌السّلام برگزار شد.

هیأت‌ها را نباید سطحی تلقی کرد

حجت‌الاسلام پناهیان در این مراسم ضمن تشکر از پدیدآورندگان کتاب، اظهار داشت: هر اقدامی برای احیای امر اهل‌بیت علیهم‌السّلام و معرفی، تبیین و تعمیق هیأت‌های اهل بیتی انجام شود، باید قدرشناسی کرد. هیأت‌ها را نباید سطحی تلقی کرد و این کتاب برای این منظور مفید خواهد بود.

وی در اهمیت مطالعه این کتاب نیز گفت: هیأت‌ امری نیست که در گوشه‌ای از زندگی ما باشد؛ بلکه هیأت‌ها باید روح حاکم بر خود را در کل زندگی ما جاری سازند. ارتباط مؤمنین در هیأت‌ها باید الگوی زندگی اجتماعی محبین اهل‌بیت علیهم‌السّلام قرار بگیرد.

هیأت فقط ستاد برگزاری مراسم نیست

پناهیان افزود: هیأت‌ها فقط ستاد برگزاری مراسم نیستند بلکه تمهید کننده نظم اجتماعی نوین برای آن تمدن نوین اجتماعی است.

پناهیان در خصوص ثواب چنین آثاری تصریح کرد: قطعاً ثواب نوشتن تا خواندن این کتاب، تحقیق تا عمل کردن به این کتاب، کمتر از برگزاری هیأت، اشک ریختن برای اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام و زیارت ایشان نخواهد بود.

هیأت، نهاد جامعه‌سازی تمدن مهدوی و طراحی خود اهل‌بیت علیهم‌السّلام

علی جعفری هُرستانی، عضو شورای راهبری مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السّلام نیز در این مراسم اظهار داشت: مجموعه بحث‌های استاد عابدینی در موضوع هیأت یک نقطه کانونی دارد و آن نقش تمدنی دستگاه اباعبدالله علیه‌السّلام و به طور خاص تشکیلات هیأت در جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است. هیأت می‌تواند نظام روابط ولایی را بر محور ولایت و محبت اهل‌بیت علیهم‌السّلام و به طور خاص بر محور محبت امام حسین علیه‌السّلام شکل دهد. این همان چیزی است که مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان در خصوص روایات احیای امر نیز تأکید کردند.

وی افزود: در واقع طراحی خود اهل‌بیت علیهم‌السّلام نیز این است که با همین دور هم نشستن‌ها ذیل ولایت اهل‌بیت علیهم‌السّلام و ارتباطات ولایی مؤمنین ذیل ولایت امام، زمینه و ظرفیت شکل‌گیری آن تشکیلات و جامعه ولایی بر مبنای ولایت امام شکل بگیرد تا به دوران ظهور منتهی شود.

کتاب‌های تبیینی معرفتی هیأت از منظر عابدینی

حجت‌الاسلام عابدینی تاکنون درباره هیأت، کتاب‌های متعددی منتشر کرده است. کتاب «ادب عاشقی»، ادب حضور در مجالس اهل‌بیت علیهم‌السّلام از نگاه و مواجهه‌ یک فرد با هیأت شروع و نهایتاً به آن نگاه تمدنی ختم می‌شود. کتاب «قدم عاشقی» نگاه تمدن ساز به ماجرای اربعین و تحلیل مسئله اربعین است. در کتاب «اهل بیتی‌ها» رابطه نظام ولایی خانواده تا نظام ولایی اجتماعی با محوریت هیأت و بعد رسیدن به نظام ولایی مهدوی و نسبت خانواده در این نظام مورد بحث قرار گرفته است.

معرفی ویراست جدید کتاب «خیمه خادمی»

در کتاب خیمه خادمی نگاه تشکیلاتی به هیأت مطرح است که چطور می‌تواند ساخت تشکیلاتی جامعه‌ساز را پیدا کند. از این رو سعی شده که مباحث نظری و مبنایی به صورت عملی در میدان هیأت‌ها دیده شود.

در این کتاب، آداب احیای امر اهل‌بیت علیهم‌السّلام و اقامه خیمه‌های عاشقی از منظر حجت‌الاسلام عابدینی به تحقیق و نگارش آقایان مهدی کهکی و محسن خلیل آزاد از پژوهشگران مرکز تخصصی احیاء امر تدوین شده است. این کتاب با همت نشر معارف به چاپ رسیده است.

در ویراست جدید کتاب «خیمه خادمی» بعد از نقد و نظرات مطرح شده، سلسله جلساتی با حضور حجت‌الاسلام عابدینی و صاحب نظران این حوزه برگزار شد و بیش از یک سوم محتوا به این کتاب اضافه شد و در ده خیمه به بررسی و بیان مهم‌ترین آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت علیهم‌السّلام و برپایی هیئات حسینی پرداخته شده است.

برای آشنایی بیشتر با کتاب و همچنین سفارش کتاب با ۲۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان تا پایان آذرماه به مناسبت ایام فاطمیه، می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

همچنین علاقه‌مندان برای تهیه عمده این کتاب و دیگر کتب هیأتی می‌توانند به نشانی ehyayeamr1@ در پیام‌رسان‌های ایتا و بله پیام دهند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین