عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
هشدار علامه حسن زاده:
آیت الله حسن زاده آملی می‌فرمود: خداوند شما را نیافرید که شما جهنمی باشید. خداوند شما را انسان آفریده. هیچ‌کس دیگری را نکوهش نکند مگر خودش را؛ و بداند هر کسی مهمان سفره خودش است.

عقیق: زندگی همین دنیا در نظر داشته باشیم و نه در دنیا و نه در آخرت، حسرت غفلت و ندانستن و تلاش نکردن خود را نخوریم. آنها هشدارهایی را به ما داده‌اند که در مسیر تذکرات بزرگ قرآن کریم و هشدارهای پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

آیت الله حسن زاده آملی، یکی از علمای بزرگ و عارفان صاحب بصیرت بود که سخنان ارزشمندی درباره سبک زندگی و مسیر نهایی حیات ما در عالم دنیا و آخرت ترسیم کرده است. بخش‌هایی از سخنان مهم و اثرگذار این عارف نامی را مرور می‌کنیم:

شب و روز خودمان را می‌سازیم

ما شب و روز خودمان را در این نظام احسن الهی می‌سازیم. ببینید چگونه خودتان را می‌سازید. اعمال شما اینجا ملکاتی می‌شوند که بذر صورساز آنجا هستند. حرکات ما، حرف‌های ما، خوراک‌های ما و نیات ما در اینجا و در این رَحم عالم طبیعت و این ملکاتی که اینجا گرد آورده‌ایم، در ما انباشته و همه سبز می‌شوند.

 

به دیگران کاری نداشته باشید. بدانید که هر کسی مهمان سفره خودش است. ببینید خود چه بذرهایی کاشته‌اید. به دیگری کاری نداشته باشید.

می‌فرماید: «یا ایها النبی انا ارسلناک شاهداً و مبشراً و نذیراً» آمده‌اند شما را بیم بدهند از عاقبت وخیم بدکاران که خودتان را گرگ نسازید، خودتان را حیوانات نسازید، خودتان را جهنم نسازید.

خداوند شما را نیافرید که شما جهنمی باشید، خداوند شما را نیافریده که «و اذا الوحوش حشرت» در مورد شما صادق باشد. خداوند شما را انسان آفریده؛ به شما بشارت بدهد از عواقب خوشتان و بیم بدهد از عواقب اعمال بدتان. هیچ کس کسی را نکوهش نکند مگر خودش را و بداند هر کسی مهمان سفره خودش است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین