عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
عکس و فیلم|
هادی حق‌پرست مداح جوان اهل شهرری، دهه دوم محرم ۱۳۹۷ درحالی که بعد از نماز عصر در موسسه انفاق امام زمان(عج) بنا داشت روضه‌خوانی کند، بعد از آن که روی منبر رفت و خواست بسم الله بگوید، کلامش تمام نشده بود که ایست قلبی کرد و جان داد.

عقیق: دوم مهرماه ۱۳۹۷ بود که خبری منتشر شد. مداح جوانی حین توسل به اهل بیت(ع) و روضه‌خوانی در شهرری درگذشت. خبر شوکه کننده بود و بعدتر جزییات بیشتری از آن منتشر شد. ماجرا از این قرار بود که مرحوم هادی حق‌پرست مداح جوان متولد سال ۶۱، ظهر آن روز پس از نماز ظهر و عصر و درست در ایام دهه دوم محرم، زمانی که در موسسه انفاق امام زمان (عج) شهرری بنا داشت، روضه‌خوانی خود را شروع کند، بعد از آن که روی منبر رفت و خواست «بسم الله الرحمن الرحیم» بگوید، هنوز این عبارت را به پایان نرسانده بود، دچار حمله قلبی و ایست شد و دقایقی بعد جان داد.

اما هادی حق‌پرست که بود؟ ابراهیم صدیق مسئول کانون مداحان شهرری می‌گوید: «او از نوجوانی در هیأت جامعةالذاکرین حضور پیدا می‌کرد و مداحی می‌کرد. او تنها در این هیأت حضور پیدا نمی‌کرد و بلکه در دیگر هیأت‌های شهرری هم حضور پیدا می‌کرد و نوحه‌خوانی داشت.»

تعداد بازدید : 266

روضه‌خوانی مرحوم حق پرست

برای روضه حضرت زهرا پول قرض می‌کرد

این مداح کشورمان بسیار علاقه‌مند به حضرت زهرا(س) بود و خود در شهرری در ایام فاطمیه دوم، ۵ شب مجلس روضه برپا می‌کرد و به قول یکی از نزدیکانش، اینقدر این روضه برای او اهمیت داشت که حتی یک سال قبل از وفاتش برای برپایی این روضه زمانی که در مضیقه مالی بود، از فردی پول قرض کرد، اما اجازه نداد چراغ این روضه فاطمیه خاموش شود. بعد از فاطمیه شروع می‌کرد به پرداخت بدهی‌ها و این ویژگی خاص او بود که ارادت خاص به حضرت زهرا(س) داشت و در مجلس عزای ایشان حتماً اطعام می‌داد.

خوش سلیقه بود

صدیق می‌گوید: «حق‌پرست جوان پرشور و علاقه‌مند به دستگاه آل الله بود که در جلسات مختلف شرکت می‌کرد و علاقه داشت که چیزی یاد بگیرد. در دوران خودش و تا پایان عمر جزو مداحان خوب بود. صدای خوبی داشت و در انتخاب شعر و سبک هم سلیقه خوبی داشت. او جوان باسلیقه‌ای بود و در عرصه مداحی کم نداشت.»

شاگرد سعید حدادیان 

او خود را شاگرد حاج سعید حدادیان می‌دانست و در جلسات آموزش مداحی این مداح سرشناس کشورمان شرکت می‌کرد و کسب فیض داشت. مرتب عصر روزهای شنبه به جلسه آموزش مداحی می‌رفت.

در احترام به بزرگ‌تر سرآمد بود

هادی حق‌پرست مداحی خود را در هیأت جوانان چهارده معصوم(ع) در خیابان آرد ایران شهرری آغاز ‌کرد. اهل پاکت گرفتن و تعیین مبلغ هم نبود و هر جلسه‌ای او را دعوت می‌کردند، بدون منت حضور پیدا می‌کرد و نوکری داشت. صدیق می‌گوید: «انصافاً در احترام بزرگتر و مداح پیشکسوت سرآمد بود و از ویژگی‌های اخلاقی بود. او به بزرگتر از خود در عرصه مداحی احترام می‌گذاشت.»

تعداد بازدید : 177

واحدخوانی مرحوم حاج هادی حق‌پرست در هیأت ماه بنی‌هاشم کرمجگان قم

علاقه بسیار به دیدار رهبر انقلاب 

او علاقه ویژه‌ای به علما داشت و در فرصت‌های مقتضی به دیدار آنان می‌رفت و از توصیه‌ها و راهنمایی‌های آنان استفاده می‌کرد. به گفته نزدیکانش او به دیدار سالانه مداحان با مقام معظم رهبری علاقه خاصی داشت و در روز میلاد تمام برنامه‌های خود را تعطیل می‌کرد و حتماً در این برنامه شرکت می‌کرد. دیدارهای متعددی هم با علامه حسن‌زاده آملی و آیت‌الله فاطمی‌نیا داشت. او عضو پایگاه بسیج مسجد حضرت باب الحوائج(ع) در خیابان آراد ایران بود.

ماجرای روز وفات

در خصوص روز وفات این مداح جوان مسئول کانون مداحان شهرری می‌گوید: «او روز دوم مهرماه به هیأت و خیریه حضرت مهدی(عج) در موسسه انفاق امام زمان(عج) آمد که من حضور داشتم اما زمانی که جان داد از آن مراسم بیرون رفته بودم. زمانی که وارد شد و به گواه افراد حاضر در جلسه به محض اینکه خاست بگوید بسم الله الرحمن الرحیم، نتوانست آن را به اتمام برساند و جان به جان آفرین تسلیم کرد. ما در شهرری یک مداح خوب و با شخصیت را از دست دادیم و افسوس می‌خوریم.»

پیکر این مداح جوان در ایوان رجبعلی خیاط آرامگاه شیخ صدوق ابن بابویه تهران به خاک سپرده شد. او را به فاتحه‌ای مهمان کنید.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین