عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۴۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
در نشست خبری صورت گرفت:
در نشست خبری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت جزئیات برنامه‌های این کنگره تشریح شد.

عقیق: علیرضا فخاری، رئیس ستاد کنگره ملی  24000  شهید پایتخت در نشست خبری برگزاری این کنگره که در استانداری تهران برگزار شد گفت: دبیری این کنگره برعهده سپاه است و بیشترین زحمت تأمین محتوا را برعهده دارند. بعد فرهنگی این اقدامات نسبت به سایر 28 کمیته پویاتر است.

وی افزود : برای این کنگره سمفونی اختصاصی تهیه شده است. دست‌نوشته‌های شهدا و کارهای نرم افزاری هم رونمایی خواهد شد. تمام مراحل برگزاری کنگره را از طریق سلسله مراتب به سمع و نظر مقام معظم رهبری خواهیم رساند.  وحدت همواره عامل قدرت است. در جامعه با هنجارهای مختلفی مواجه هستیم. شهدا فراتر از یک جریان، گروه و حزب و دسته هستند. یاد شهدا موجب این تمرکز ملت ایران است و زمینه ساز وحدت خواهد بود.
 
در ادامه، سردار حسن زاده  دبیرکل ستاد کنگره ملی 24 هزار شهید پایتخت گفت: کنگره شهدای پایتخت از اوایل سال 1400 کار خود را آغاز کرد. در این راستا 28 کارگروه موضوعی و قشری آغاز کردند. هدف از برگزاری کنگره در سطح کشور ترویج مکتب شهدا و مقاومت است.

وی افزود: در تلاشیم تمام شهر و پایتخت تخت تاثیر کرامات شهدا قرار بگیرند. تمامی بخش‌های کشوری، لشکری و رسانه‌ها در این کار حضور دارند. کنگره ملی شهدای پایتخت از امروز در قالب چهار مرحله از جمله «اطلاع رسانی» کار خود را آغاز خواهد کرد.

سردار حسن زاده ادامه داد: تمرکز ما بر نسل جوان و آشنایی آنها با مکتب شهدا خواهد بود. اجلاسیه اصلی به مدت 10 روز برگزار خواهد شد. گام دوم ما از 10 تا 30 دی ماه است که با «فضا سازی» در سطح شهر همراه است. از سمفونی کنگره در این ایام رونمایی خواهد شد.

سردار حسن زاده تصریح کرد: در این ایام رزمایش کمک‌های مردمی سخاوتمندانه اجرا خواهد شد.  چهارمین مرحله هم اوج گیری کار تمام کمیته‌ها خواهد بود.  دبیرخانه کنگره به طور دائم کار خود را انجام خواهد داد.

فرمانده سپاه تهران گفت: از دوم تا 12 بهمن ماه هم اتفاق‌های مهم فرهنگی با مشارکت همگانی با عنوان «تهران شهر شهدا» همراه است. توجه به تولیدات هنری، تاکید بر تولید برنامه‌های متناسب با گروه‌های سنی نونهال، نوجوان و جوانان و بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای سه محور اصلی ما در برگزاری کنگره است. در سه سال گذشته دو یادواره شهدای ادیان توحیدی برگزار شده است.

وی یادآور شد: تنوع بالای شهدا در تهران به چشم می‌خورد. ما رییس، جمهور، نخست وزیر، دانشمند و پیروان ادیان توحیدی شهید داریم. ما در تهران با وجود اینکه از جبهه دور بوده است در 603 نقطه 1333 نفر شهید  تقدیم کرده‌ایم. در تهران شهدای ملی و محور مقاومت را داریم. علاوه براین ما در تهران 5300 دانش آموز و 300 شهید فرهنگی داریم.

مصطفی زیبایی‌نژاد مسئول کمیته فرهنگی کنگره 24 هزار شهید پایتخت  گفت: در 10 روز پایانی کنگره جملات ناب شهدا در فضای شهر به چشم خواهد خورد. مکان رویدادهای ترور، بمب گذاری و محل شهادت شهدا از جمله محورهای توجه ما خواهد بود.

وی افزود: همان طور که اشاره شد محله‌های ویژه‌ای برای هر گروه از جامعه در نظر گرفته شده است. با توجه به جنگ غزه ما در حال طراحی محله مقاومت هستیم. هر شب نمایش‌های میدانی و روایت رایان را در «تهران شهر شهدا» خواهیم داشت.در پایان این نشست خبری از تمبر یادبود  کنگره ملی 24000 شهید پایتخت رونمایی شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین