عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۳۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
پیرغلام اهل بیت (ع) حاج علی مشکینی، از مداحان آذری زبان اباعبدالله(ع) شامگاه چهارشنبه دعوت حق را لبیک گفت.

عقیق: حاج علی مشکینی مداح آذری زبان اباعبدالله(ع) و پیرغلام اهل بیت (ع) بامداد شامگاه چهارشنبه هشتم آذرماه پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

مراسم تشییع پیکر این پیرغلام اهل بیت(ع) صبح امروز پنجشنبه ساعت ۱۱ از سالن عروجیان بهشت زهرا سلام الله علیها به سمت ضلع جنوب قطعه ۳۰۱ روضةالحسین (قطعه مداحان) برگزار خواهد شد. 

تعداد بازدید : 209

ماجرای آرزوی مرحوم علی مشکینی در دیدار با امام زمان(عج)

رنگ و بوی نوکری امام حسین (ع) به بی‌مواجب بودنش است

او در بخشی از این مصاحبه گفته بود: «مداح باید عاشق باشد اگر نباشد موفق نمی‌شود. چون عاشق همه هستی‌اش را فدای معشوقش می‌کند. البته این شور باید همراه با شعور باشد. همیشه در راه نوکری سیدالشهدا (ع) به دنبال استاد بودم. یکی از استادان من حاج محسن عسگری است که به شاگردی ایشان افتخار می‌کنم. اولین بار که این شخصیت بزرگوار را دیدم به من گفت: «شور را با شعور همراه کن. کتاب بخوان و به آنچه می‌خوانی، عمل کن.» من روزانه حداقل ۴ ساعت مطالعه می‌کنم و منابعی را می‌خوانم که سازنده است. شاید بیش از چند هزار بیت حفظ هستم. از خدا می‌خواهم به داشته‌هایم مرا مغرور نکند. موضوع دیگری که همیشه رعایت کرده‌ام این بود که مداحی را شغل قرار ندادم. مداحی نباید شغل باشد چون رنگ و بوی نوکری امام حسین (ع) به بی‌مواجب بودنش است. تمام عمرم کار کردم و اکنون بازنشسته هستم. اگر هم چیزی می‌دهند، برکتی است. باید بین پول‌ها گذاشت تا مقدارش را نفهمید. خودش خیرش را می‌آورد.»


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین