عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
فیلم|
یکی از لحظات ماندگار در خانه هر شهید مفقودالاثر آن دقایقی است که خبر پیدا شدن نشانی از شهید به آن ها داده می شود. روز گذشته این دقایق طلایی در خانه هشت شهید مدافع حرم اتفاق افتاد.

عقیق: یکی از لحظات ماندگار در خانه هر شهید مفقودالاثر آن دقایقی است که خبر پیدا شدن نشانی از شهید به آن ها داده می شود. وقتی روحانی مسجد محل با چند نفر از بسیجیان یا فرمانده سپاه شهرستان و مسئولی از یگان نظامی؛ همگی دسته جمعی راهی خانه شهید می شوند تا به بهانه دیدار خبر مهمشان را آرام آرام برای خانواده بگویند و اعلام کنند که گمنامی شهیدتان به پایان رسیده و حالا می توانند پیکر او را دفن کنند.

روز گذشته این دقایق طلایی در خانه هشت شهید مدافع حرم اتفاق افتاد و در قاب خاطرات این خانواده ها ماندگار شد. تصاویری از لحظه اعلام خبر تفحص و شناسایی پیکر مطهر شهید غلامعلی تولی و شهید الیاس چگینی به خانواده آن ها منتشر شده است. خانواده شهید چگینی از استان قزوین بعد از هشت سال و خانواده شهید غلامعلی تولی از استان گلستان بعد از 10 سال خبر بازگشت پیکر را می شنوند. فیلم این اعلام خبر در ادامه می آید:

شهید مدافع حرم الیاس چگینی از پاسداران تیپ 82 سپاه صاحب الامر(عج) قزوین بود. او 30 شهریور1353 در روستای امیرآباد نو در شهرستان بوئین زهرا واقع در استان قزوین متولد شد و در چهارم آذر 1394در استان حلب سوریه در سن 41 سالگی به شهادت رسید.شهید الیاس چگینی دارای دو فرزند بود که در زمان شهادتش، فاطمه 9 ساله و محمد 3 ساله بودند.

شهدای مدافع حرم , مدافعان حرم , جبهه مقاومت اسلامی , تفحص شهدا ,

وقتی خبر جنگ سوریه و بی حرمتی به حریم اهل بیت(ع) در سوریه به گوشش رسید، تاب نیاورد و عازم سوریه شد. در چهارم آذر سال 1394 «حمید سیاهکالی مرادی»، «زکریا شیری» و «الیاس چگینی» در نبرد با گروه‌های تکفیری در سوریه شهید شدند و پیکر مطهر شهیدان سیاهکالی مرادی و شیری به میهن بازگشت اما اثری از پیکر شهید چگینی نبود. نهایتا بعد از 8 سال گمنامی طی عملیات تفحص شهدا در سوریه پیکر شهید چگینی هم پیدا شده و هویتش شناسایی شد.

شهید غلامعلی تولی در سال 1347 در روستای یورت زینل از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش استان گلستان متولد شد و در سن 45 سالگی در دفاع از حرم مطهر اهل بیت(ع) در سوریه به درجه رفیع شهادت نایل شد. در 22 اردیبهشت سال 1392 راهی سوریه شد و پنج روز بعد در 27 اردیبهشت به شهادت رسید. او در روزگاری به شهادت رسید که هنوز نام مدافعان حرم بر سر زبان ها نیفتاده بود و کمتر کسی این شهدا را می شناخت و از اهدافشان آگاهی داشت.

شهدای مدافع حرم , مدافعان حرم , جبهه مقاومت اسلامی , تفحص شهدا ,

حاصل ازدواج او سه فرزند است، فرزندان او مرتضی و هادی و سمانه هستند. مرتضی و هادی حالا بعد از گذشت 10 سال از شهادت پدر قریب 30 سال سن دارند. شهید مدافع حرم «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان شد. خانواده او یک ماه بعد از شهادتش از ماجرا شهید شدن مطلع شدند. زیرا پیکری از او بازنگشت و همواره مفقودالاثر بود. به فرزندانش گفته بود آرزو دارم مثل حضرت فاطمه زهرا (س) پیکرم گمنام باشد. اما نهایتا بعد از گذشت 10 سال گمنامی، پیکر این شهید عزیز طی عملیات تفحص شهدا در سوریه پیدا شده و به کشور بازگشت.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین