عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
حجت الاسلام فرحزاد:
کارشناس دینی گفت: برای محرم ادیان مختلف نذر دارند و مراسم می‌گیرند ولی ایام فاطمیه خصوصی است و ما باید تا می‌توانیم در این ایام، مراسم بگیریم، موکب بزنیم و نذری بدهیم.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در همایش تبلیغی سوژه‌های سخن فاطمی که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء از سوی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: در تبلیغ و ترویج زیارت نامه فاطمی باید کوشید.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ باید کوتاه، آسان و باکیفیت باشد، مطرح کرد: مبلغ همیشه باید دنبال گزینه برتر و افضل باشد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه یکی از افضل‌ترین و برترین اعمال که متاسفانه هنوز جا نیفتاده صلوات است، عنوان کرد: تمام علما و بزرگان حوزه ازجمله علامه طباطبایی، آیت الله بهاالدینی، آیت الله بهجت و ... نسبت به ذکر صلوات تاکید داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ترویج صلوات باید صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: نباید مخاطبین تبلیغ از طولانی شدن و فضای سخنرانی خسته شوند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه تبلیغ باید مختصر، مفید و جهادی باشد، تصریح کرد: ایام فاطمیه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی تاکید کرد: برای محرم ادیان مختلف نذر دارند و مراسم می‌گیرند، ولی ایام فاطمیه خصوصی است و ما باید تا می‌توانیم در این ایام، مراسم بگیریم، موکب بزنیم و نذری بدهیم.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه باید به مردم آگاهی بخشید و این اتفاق با بیان تاریخ رقم خواهد خورد، یادآور شد: تمام مراجع و علما هتک حرمت و ناسزا را جایز نمی‌دانند ولی با بیان تاریخ می‌توانید حقایق را برای مردم روشن کنید.

وی با بیان اینکه شهادت حضرت زهرا(س) خط انحراف را نشان داده و ولایت را مشخص کرده است، ابراز کرد: بالاترین پیام حضرت زهرا(س) تبرا از دشمنان اهل بیت(ع) و پیام غدیر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه نباید به برگزاری روضه صرف کفایت کرد، بیان کرد: سبک زندکی حضرت زهرا(س) در جایگاه همسر و فرزند باید تبیین شود.

وی با بیان اینکه موکب‌ها برای بچه‌ها تاثیر بسیاری دارند، اظهار داشت: بچه‌ها با شعائر زودتر حذب می‌شوند و به همین منظور باید شعائر فاطمیه جدی گرفته شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین