عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
در مصلای امام خمینی(ره):
اجتماع زنان و دختران تهران به مناسبت میلاد سراسر خیر و برکت حضرت زینب (س) در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

عقیق: اجتماع زنان و دختران تهران به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

این اجتماع با عنوان دلارام و به میزبانی گروه‌های مردمی بانوان سطح شهر تهران تشکیل شده تا مسیری برای ایجاد نشاط برای بانوان و دختران تهران باشد. به این ترتیب زنان و دختران از همه رده‌های سنی میهمان این برنامه هستند و به خصوص دختران جوان و نوجوان جایگاه ویژه‌ای در این میهمانی بزرگ دارند.

برنامه‌های جانبی اجتماع؛ از نمایشگاه زن در متن تاریخ تا فروشگاه عفاف و حجاب

در اجتماع زنان و دختران تهرانی برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده و میهمانان از بخش‌های مختلف می‌توانند استفاده کنند؛ از جمله نمایشگاهی با عنوان «زن در متن تاریخ» راه‌اندازی شده که شامل هشت غرفه است و زنان موفق و شاخص را در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از زمان‌های بسیار دور تا عصر حاضر معرفی کرده است.

در عین حال هر غرفه به موضوعی خاص اختصاص پیدا کرده است و راوی هر بخش چهره‌ها و روایت موفقیت آنها را برای میهمانان بیان می‌کند. به این صورت الگوهایی به زنان و دختران معرفی می‌شود که هر یک در گوشه‌ای از تاریخ زندگی کرده و با وجود مشکلات و مسائل دنیایی، به توفیق‌های مهمی دست پیدا کرده‌است.

زنان غزه با رضایت فرزندان خود را برای حضور در جبهه مقاومت تشویق می‌کنند

برگزاری نمایشگاه و فروشگاه محصولات مد و لباس نیز بخشی از برنامه‌های جانبی این اجتماع است که با استقبال چشمگیر زنان و دختران مواجه شده است. نکته قابل توجه در این نمایشگاه آن است که محصولاتی از مد و لباس عرضه شده که متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی بوده و به موضوع عفاف و حجاب توجه ویژه شده است.

عطیه تقی پور، دبیر ستاد مجموعه‌های مردمی بانوان تهران، درباره این نمایشگاه توضیح می‌دهد: با برگزاری چنین بخشی در کنار اجتماع زنان و دختران، قصد داشته‌ایم تا الگویی مناسب و در شأن بانوان و دختران را معرفی کنیم. به همین منظور و با هدف ترویج عفاف و حجاب در جامعه، نمایشگاه و فروشگاه محصولات حجاب را راه‌اندازی کرده‌ایم.

رونمایی از آثار شهیدان هنرمند نیز بخش ویژه اجتماع زنان و دختران دلارام است که آثار متنوعی از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم به نمایش گذاشته شده است و نکته قابل توجه در این قسمت، آثاری از شهدا با موضوع عفاف و حجاب است که مورد استقبال ویژه زنان و دختران قرار گرفته است.

حدود ۷۰ نفر از زنان و دختران در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و… نه تنها تشویقی برای فعالان این حوزه خواهد بود، بلکه الگویی عملی برای زنان و دخترانی است که تلاش می‌کنند در عین حفظ نهاد خانواده، حضوری فعال و پرشور در اجتماع داشته باشند.

در همین راستا، بخش مهمی از اجتماع بزرگ زنان و دختران تهران در مصلای امام خمینی (ره)، به معرفی بانوان موفق در زمینه‌های گوناگون اختصاص پیدا کرده است و نکته قابل توجه در این بخش آن است که چهره‌های موفق معرفی شده در این بخش تنها از بانوان هم‌وطن ما نیستند، بلکه شخصیت‌هایی بین‌المللی نیز در این میان دیده می‌شوند که نشان از گستره فعالین اجتماعی و بین‌المللی زنان در جهان دارد.

از جمله حضور زنانی از کشور فلسطین و منطقه غزه، اتفاق خوشایند و قابل توجهی است که مورد استقبال میهمانان این اجتماع بزرگ قرار گرفته است. این بانوان در حین سخنان خود از اثرگذاری زنان غزه در شکل‌گیری و تداوم مقاومت در برابر ظلم و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی گفتند و نشان دادند دفاع زنان از حق و مقاومت مقتدرانه، اثر بسیار مهمی در شکل‌گیری انگیزه در میان مردان و پسران جامعه دارد.

موضوع دیگری که باید در معرفی زنان موفق در این اجتماع به آن توجه کرد، آن است که موفقیت بانوان تنها در عرضه فعالیت اجتماعی تعریف نشده، بلکه نهاد خانواده به عنوان رکنی اثرگذار در این میان دیده شده است. به طوری که مادران موفق و اثرگذار در این همایش معرفی شدند تا نمایشی از تحقق الگوی سوم زن مسلمان ایرانی باشند و دیگر بانوان و به خصوص دختران جوان و نوجوان بتوانند از سبک زندگی این زنان برجسته درس بگیرند.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین