عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
رئیس سازمان حج و زیارت:
در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به اعلام هزینه عمره پس از مشخص شدن قیمت ارز، از زائران خواسته شد برای پیش‌ثبت‌نام زیارت خانه خدا آماده شوند.

عقیق: نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از صدور ویزا برای نمایندگان کمیته‌های سازمان حج و زیارت برای سفر به عربستان و انعقاد قرارداد در حوزه‌های مختلف برای سفرهای عمره خبر داد.

وی گفت: گروه اول به کشور میزبان اعزام شده‌اند و سفر کارشناسان کمیته‌های مسکن، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل و ... نیز برنامه‌ریزی شده است.

معاون حج و عمره همچنین از کارشناسی انجام شده در خصوص اخذ مبلغ علی الحساب برای پیش ثبت‌نام حج آینده گزارش داد و افزود: برای حفظ حقوق زائر ارز مورد نیاز برای عملیات حج باید از بانک مرکزی خریداری شود و در مراحل بعدی ثبت‌نام باقیمانده قیمت بر اساس گروه انتخابی زائر دریافت خواهد شد.

در ادامه این جلسه مسئولان حوزه حج و زیارت به آمادگی کارگزاران، مدیران و عوامل اجرایی برای اعزام به سفر گزارش داده و اعلام کردند که نرم افزار مورد نیاز برای ثبت‌نام از زائران عمره آماده شده و روند اخذ روادید همچون حج به صورت الکترونیکی و در کوتاه‌ترین زمان انجام خواهد شد.

سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت هم با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تامین بخشی از ارز مورد نیاز سفرهای عمره از بانک مرکزی، اظهار داشت: با مشخص شدن قیمت ارز هزینه سفر عمره نهایی و اعلام خواهد شد و زائران بر اساس اولویت سندی که در اختیار دارند می‌توانند به سامانه مراجعه و ثبت‌نام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نیز در خصوص نحوه نام‌نویسی از زائران حج و عمره توصیه‌هایی ارائه کرد و از مسئولان حوزه فناوری سازمان حج و زیارت خواست که موارد مختلف در خصوص ثبت‌نام را از قبل آزمایش کنند تا در هنگام عملیات خللی در روند آن ایجاد نشود.

در ادامه این جلسه بهروز مینایی بیدگلی از کارشناسان خبره در زمینه هوش مصنوعی با اشاره به سند چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان، در خصوص ظرفیت‌های هوش مصنوعی در حج  گزارش داد و پیشنهادهایی در خصوص بهره‌گیری از آن در این حوزه ارائه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نیز با توجه به تحولات در حوزه حج و زیارت بر لزوم  توجه و بکارگیری دانش‌های نو در حوزه حج تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در برنامه‌های حج پیشتاز بوده است باید افق آینده مد نظر قرار گرفته و در این مسیر گام برداشته شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین