عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
تجمع کلیمیان ایران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد و نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نتانیاهو بداند عواقب این کارها دامن دولت کثیف رژیم اشغالگر را می‌گیرد و در نهایت این مرد خبیث محاکمه می‌شود و به سزای اعمالش می‌رسد.

عقیق: تجمع جامعه کلیمیان ایران در محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین صبح امروز در کنیسه یوسف‌ آباد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف جامعه کلیمیان ایران برگزار شد، همایون سامه یح نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی اجازه ندادن ورود سوخت و دارو را نشانه ددمنشی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: امروز حتی اعتراضاتی از سمت صهیونیست‌ها به دولت اشغالگر اسرائیل شاهد هستیم و در سراسر دنیا اعتراضاتی از جامعه یهودیان دنیا به اسرائیل شاهد بودیم.

وی افزود: نتانیاهو بداند عواقب این کارها دامن دولت کثیف رژیم اشغالگر را می‌گیرد و در نهایت این مرد خبیث محاکمه می‌شود و به سزای اعمالش می‌رسد.

سامه یح با بیان اینکه جامعه یهودیان 2 هزار و 600 سال در این خاک زندگی کردند و با فرهنگ ایرانی زیستند و دو طرف جز خوبی از همدیگر ندیدند، اظهار داشت: جامعه یهودیان در زمان شاه زندانی سیاسی داشت و در در دوران جنگ تحمیلی شهید داده و همواره اطاعت خود را نسبت به امام خمینی و رهبر انقلاب ابراز داشتند؛ از ابتدای انقلاب که روز قدس را امام خمینی اعلام کردند جامعه یهودیان همواره در این راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند.

در ادامه این برنامه، خاخام یهودا گرامی روحانی ارشد کلیمی  با بیان اینکه ما امروز جمع شدیم تا از اتفاقاتی که توسط گروهی که خود را یهودی می‌دانند اعلام برائت کنیم و جدایی خود را از هرگونه ایده سیاسی به نام صهیونیسم اعلام بداریم، گفت: یهودیت سه هزار و سیصد سال تاریخ دارد اما صهیونیسم یک حزب سیاسی که صد سال سابقه دارد و تفاوت این دو کاملا روشن  و واضح است.

وی افزود: ما وظیفه خود دانستیم بعنوان جامعه یهودی اعلام کنیم با اعمال و فجایع صهیونیست‌ها موافق نیستیم و این موضوع را به شدت محکوم می‌کنیم؛ حساب جامعه یهود و کلیمیان از صهیونیست‌ها جداست و از صمیم قلب دعا می‌کنیم با نابودی ظالمان، صلح جهانی برقرار شود.

در این برنامه، خاخام یونس حمامی لاله‌زار رهبر دینی کلیمیان ایران با بیان اینکه یکی از اصول دینی مهم در ادیان الهی، ارزش انسانی هست، گفت: کشتن افراد بی‌گناه با هیچ معیار انسانی پذیرفته نیست. ما در جنگ تحمیلی شاهد بودیم که جمهوری اسلامی براساس باورهای دینی و انسانی به‌رغم استفاده صدام از بمب شیمیایی و بمباران شهرها، هیچوقت به مواضع غیرنظامی حمله نکرد.

وی تصریح کرد: تجمع ما در درجه اول در محکومیت کشتار افراد بی‌گناه و مظلومین است و در کنار افراد آزاده در دنیا که اعتراض کردند می‌خواهیم تا با فشار جامعه جهانی امدادرسانی به افراد در محاصره انجام و آتش‌بس اعلام شود.

خاخام حمامی لاله‌زار با اشاره به فرمایش امام که حساب یهودیان ایران را از صهیونیسم جدا دانستند، گفت: با دیدگاهی که امام داشتند امنیت کاملی برای یهودیان برقرار است و یک مورد تعرض به مراکز یهودی نداشتیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد برقراری صلح جهانی و عدالت باشیم.

در پایان این تجمع، بیانیه جامعه کلیمیان علیه جنایات صهیونیست‌ها قرائت شد و کلیمیان ایران در خیابان راهپیمایی کردند.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین