عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۱۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
امام جمعه نجف:
حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: شهدای غزه با سکوت جامعه جهانی از ۷۰۰۰ تن فراتر رفته است و آنها از سکوت خود در قبال جنایات صهیونیست‌ها پشیمان خواهند شد.

عقیق: حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‌های نماز جمعه که در حسینیه اعظم فاطمیه برگزار شد، گفت: شهدای غزه با سکوت جامعه جهانی از ۷۰۰۰ تن فراتر رفته است و آنها از سکوت خود در قبال جنایات صهیونیست‌ها پشیمان خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه اسرائیل ناگزیر نابود شدنی است؛ افزود: جامعه جهانی سرانجام عقب نشینی نموده و درخواست آتش بس خواهد کرد.

امام جمعه نجف سپس به اجلاس اخیر سران در مصر اشاره کرد و گفت: سخنرانی نخست وزیر عراق یکی از بهترین سخنان در مورد مسئله فلسطین بود و ما از موضع عراق در همبستگی با مقام مرجعیت دینی تشکر می‌کنیم.

او با تأکید بر اینکه موضع عراق نه برای عادی سازی روابط با اسرائیل و نه برای حل و فصل مسئله استان الانبار است، چنانکه که برخی تلاش می‌کنند در این مسیر حرکت کنند، خاطرنشان کرد: جامعه بین المللی نمی‌تواند مردگان را زنده کند و اسرائیل به پایان زندگی خود رسیده است.

امام جمعه نجف در ادامه با بیان اینکه آمریکا اخیراً ۹۰۰ جنگجو را برای تقویت نیروهایش به عراق فرستاده است؛ خاطرنشان کرد: به نظر ما خروج از عراق بهترین راه حل برای آنها است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دوچرخه‌سواری اخیر یک تیم از مبدأ عربستان به سمت اروپا و طی مسافت ۱۴۰۰۰ کیلومتر تا رسیدن به کربلا برای زیارت امام حسین (ع)، تصریح کرد: ما از گام گذاشتن عربستان سعودی در مسیر آزادی مذهبی برای شیعیان و نزدیک شدن عراق به عربستان استقبال می‌کنیم.

امام جمعه نجف با اشاره به موضع بشردوستانه آستان مقدس امام حسین (ع) با پیروی از دستورات مرجعیت دینی در آمادگی برای پذیرایی از مجروحان غزه به منظور مداوا، از مسئولان این آستان قدردانی نمود.

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی همچنین در خطبه‌های خود با یادآوری سالروز میلاد امام حسن عسکری (علیه السلام)، با استناد به فرمایشی از ایشان به تحکیم پیوند بین بندگان با خداوند تعالی از طریق عبادات از جمله طول سجود تأکید نمود.

وی سالروز وفات حضرت معصومه (سلام الله علیها) را یادآور شد و از برپایی موکب‌های حسینی در خیابان‌های شهر مقدس قم توسط شهروندان عراقیِ پیشگام در امور خیر قدردانی نمود و نیل به این خدمت را به آنان تبریک گفت.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین