عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۹۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
هیأت‌های خدمت‌رسان کشور در بیانیه‌ای آمادگی خود را برای کمک‌رسانی به زلزله‌ زدگان افغانستان اعلام آمادگی کردند.

عقیق: هیأت‌های خدمت‌رسان مجموعه جامعه ایمانی مشعر با عنوان «میانداران خدمت»، در پی حادثه دردناک و جان‌سوز زمین‌لرزه افغانستان که منجر به جان‌باختن، مصدومیت و آوارگی هزاران نفر از عزیزان و برادران هم‌سایه کشورمان شد، ضمن ابراز همدردی، آمادگی خود را برای هرگونه خدمت‌رسانی و کمک به زلزله‌ زدگان اعلام کردند.

در متن کامل این بیانیه آمده است:

قالَ رَسولُ‌اللّه صَلَّی‌اللّهُ‌عَلَیهِ‌وَآلِه: «ألْمُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِ کَالْبُنْیانِ الْمَرْصُوصِ یَشُدُّ بَعْضُهُ بَعْضَاً؛ مؤمن نسبت به مؤمن، مانند بنای استواری است که اجزای آن، یکدیگر را استحکام می بخشند». (صحیح مسلم، جلد ۴، ص ۱۹۹۹؛ نهج‌الفصاحه، حدیث ۳۱۰۳)

حادثه دردناک و جان‌سوز زمین‌لرزه افغانستان که منجر به جان‌باختن، مصدومیت و آوارگی هزاران نفر از عزیزان و برادران هم‌سایه کشورمان گردید، موجب اندوه فراوان مردم انسان‌دوست ایران شد. این مصیبت دردناک را از صمیم قلب به تمامی حادثه‌دیدگان و مصیبت‌زدگان تسلیت گفته و از خداوند رحمان، مغفرت و رحمت برای عزیزانِ ازدست‌رفته و تسلی خاطر برای بازماندگان، خواهانیم.

گفتنی است از اولین ساعات وقوع حادثه، تمامی همّ و غمّ ایرانیان خدمتگزار، بر رفع مشکلات و زدودن غبار مصیبت از حادثه‌دیدگان افغانستان شد. این وظیفه و مسئولیتی که بر دوش تک‌تک مسلمین و انسان‌دوستان سنگینی می‌کند، جامعه هیأت‌های حسینی کشور ایران را بر آن داشت تا هماهنگی‌ها و پی‌گیری‌های اولیه را با هیأت‌های بومی افغانستان، جهت خدمت‌رسانی هرچه سریع‌تر به عزیزان مصیبت‌زده افغانستانی انجام دهند.

همچنین هیأت‌های خدمت‌رسان که مساعدت مخلصانه به نیازمندان را با تأسی به سیره حضرات معصومین (ع)، جزو اصول مهم خادمی درگاه حضرت سیدالشهداء (ع) می‌دانند از بدو حادثه، آمادگی خود را برای اعزام گروه‌های جهادی و انتقال اقلام موردنیاز برای بازماندگان زلزله‌زده اعلام کرده و آمادگی دارند تا تمام ظرفیت و تلاش خود را در جهت ارائه هرچه بیش‌تر و بهتر کمک به زلزله‌زدگان به کار گیرند.

از آنجا که عبور و مرور از مرزهای کشور، متوقف بر رعایت قوانین مربوطه بوده و انتقال کمک‌های مردمی ممکن است با کُندی مواجه گردد، تمامی سعی هیأت‌های بر آن بوده تا در جهت تسهیل و تسریع خدمت‌رسانی، اقدامات لازم را در کشور ایران و افغانستان انجام دهند. این اقدامات را می‌توان اعم از ارتباط با برادران افغانستانی جهت خدمت‌رسانی توسط هیآت بومی افغانستان و پی‌گیری موضوع جهت تسهیل انتقال کمک‌های مردمی هیآت ایران به مناطق زلزله‌زده افغانستان برشمرد.

در آخر یادآور می‌شویم این همت در رفع مشکلات حادثه‌دیدگان را، نه صرفاً ادای حق همسایگی، بلکه وظیفه دینی و تکلیف الهی و انسانی خود دانسته و به تمامی بدخواهان و تفرقه‌افکنان گوشزد می‌کنیم این هم‌دلی و هم‌راهی میان مسلمانان و همسایگان، ریشه در تاریخ، فرهنگ و دین اسلام مردمان داشته و تنها در کمک به هنگام حوادث خلاصه نمی‌شود، بلکه در تمامی حالات و آنات از عمق جان و باور مسلمانان، به‌عنوان تکلیفی انسانی و الهی پیش روی ماست. از این رو مردمان اصیل این دیار، هر دست و قلمی را که بخواهد به این همدلی دست‌درازی کند، خواهند شکست و این را نه در سخن، بلکه در طول تاریخ با گواهی بذل خون خود اثبات نموده‌اند.

از خداوند قادر متعال، رفع جمیع گرفتاری‌ها از تمامی مسلمین، آزادگان و آزادی‌خواهان جهان، به‌ویژه برادران عزیز افغانستان و مظلومان غلتیده در خون فلسطین را خواهانیم و امیدواریم با تقویت مادی و معنوی هر چه بیشتر جبهه حق، هیمنه سست جبهه باطل درهم‌شکسته شود تا راه سعادت دنیوی و اخروی برای تمامی مردم جهان، هموارتر گردد. جریان عالم به سمت‌وسوی حاکمیت حق و صلاح در حرکت است و یک‌دلی و وحدت، این حرکت را تسریع و تضمین خواهد کرد. ان‌شاءالله.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین