عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
حجت‌الاسلام‌ فرحزاد تبیین کرد؛
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به روایاتی دررابطه‌با جایگاه شهر مقدس قم، مردم این دیار و حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، گفت: شهر مقدس قم مملو از نورانیتی است که به آسمان روشنایی می‌بخشد؛ در زیر شهر قبور اولیا، بر روی زمین آن عابدان خدا و بر آسمانش ملائکه الهی حضور دارند.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی (ره)، ضمن تبیین به آثار و ویژگی‌های ذکر بلند صلوات در آیات و روایات، به روایت «كُلُّ دُعاءٍ مَحجُوبٌ حتّى يُصَلَّى على النبيِّ صلی‌الله عليه و آله» اشاره نمود و اظهار داشت: خداوند متعال هیچ دعایی را مستجاب نمی‌کند مگر این که با صلوات بر محمد و آل محمد صلی‌الله علیه و آله همراه باشد؛ ذکر صلوات کلید رمز اجابت دعاست.

 وی در ادامه به ایام شادی و سرور اعیاد ربیع‌الاول از جمله ولادت باسعادت پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و امام صادق علیه‌السلام و ورود حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها به شهر قم اشاره نمود و ابراز داشت: خدا را شاکریم که در این ایام نورانی، ملت مظلوم فلسطین پس از تحمل سال‌ها زجر توانستند ضربه‌هایی به استعمار جهانی وارد نموده بخشی از انتقام خود را از رژیم صهیونیستی بگیرند. امیدواریم این حرکت سرآغازی بر جشن پیروزی ملت و حاکمیت مردم مظلوم فلسطین باشد.

 فرحزاد ضمن اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، روایاتی دررابطه‌با شهر قم، مردم قم و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تبیین و با بیان این که برخی از مکان‌ها نزد باری‌تعالی از شرافت خاصی برخوردارند، سرزمین قم را از سرزمین‌های مقدس دانست.

 وی با بیان این که مکان‌ها همچون انسان‌ها از جایگاه خاصی برخوردارند، محبت حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام را سرآمد اعمال تقرب الی الله دانست و تصریح کرد: امام صادق علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند؛ «اِنَّ لِلّهِ حَرَما وَ هُوَ مَكَّةُ، وَ لِرَسُولِهِ حَرَما وَ هُوَ الْمَدينَةُ، وَ لاَِميرِ الْمُؤمِنينَ حَرَما وَ هُوَ الكُوفَةُ، وَ لَنا حَرَما وَ هُوَ قُم، وَ سَتُدْفَنُ فيها امْرَأةٌ مِنْ وُلْدى تُسَّمى فاطِمةُ، مَنْ زارَها وَ جَبَتْ لَهُ الجَنَّةُ»؛ خداوند داراى حرمى است كه آن مكّه است، و پيامبرش هم حرمى دارد كه مدينه است، و اميرالمؤمنين هم حرمى دارد كه كوفه است، و ما اهل بیت علیهم السلام هم داراى حرمى هستيم كه قم است، و بزودى بانويى از فرزند من آنجا دفن مى شود كه نامش فاطمه است، هركسى او را زيارت كند بهشت بر او واجب مى شود.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر به روایت «تربة قم مقدسة و اهلها منا و نحن منهم لا یریدهم جبار بسوء الا عجلت عقوبته نار جهنم» اشاره نمود و اذعان داشت: خداوند متعال بلا را از قم شهر اهل بیت علیهم السلام دفع نموده است. در فضیلت سرزمین قم همین بس که از زمان امام باقر و امام صادق علیهما السلام تا ظهور امام زمان(عج) همواره در قم شیعیان و بزرگانی از علمای اسلامی حضور خواهند داشت.

 فرحزاد در ادامه به روایاتی در رابطه با اهالی قم اشاره و زکریا بن آدم قمی را از برجسته‌ترین علمای قمی دانست که در روایات اسلامی بر جایگاه آن تأکید نموده است. بزرگانی که از دیرباز در قم بودند تا زمان ظهور حجت خدا، از قائمان و پیروان امام زمان(عج) هستند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که هم زمین قم سرزمین مقدسی است و هم بزرگانی که در این دیار حضور داشتند و دارند و خواهند داشت از ستارگان تبیین معارف الهی هستند، خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم مملو از نورانیتی است که به آسمان روشنایی می‌بخشد؛ در زیر شهر قبور اولیا، بر روی زمین آن عابدان خدا و بر آسمانش ملائکه الهی حضور دارند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به جایگاه والای حرم مطهر بانوی کرامت، حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را اندرونی حرم امام رضا علیه السلام دانست و با بیان این که این مکان محل نزول و سعود ملائکه الله است، خاطرنشان کرد: حضرت اباالفضل علیه السلام، حضرت علی اکبر علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها تنها سه امام زاده‌ای هستند که زیارت نامه ایشان را امام معصوم علیه السلام انشاء نموده است.

 فرحزاد با بیان این که روایاتی که در فضیلت حضرت معصومه سلام الله علیها ذکر شده، تعابیر بلندی دارند، تصریح کرد: امام صادق علیه السلام می فرمایند؛ « تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ»؛ در عین تاکید بر مقام بلند شفاعت این بانوی مطهر، تصریح می‌کند که تمام شیعیان عالم به شفاعت حضرت معصومه سلام الله علیها وارد بهشت می‌شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین