عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۷
حجت الاسلام اختری:
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت با بیان اینکه امسال هفته وحدت با شعار امت رسول الله برگزار می شود گفت: ۱۵۰۰ مسجد و مراکز فرهنگی در سالروز میلاد پیامبر(ص) جشن ولادت برگزار می کنند.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت در نشست خبری تشریح سیاست‌ها و رویکردهای کلان و اعلام سرفصل فعالیت‌ها و اهم برنامه‌های هفته وحدت که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد، گفت: امسال هفته وحدت با شعار امت رسول الله برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هویت مسلمانان در وحدت جوامع اسلامی رقم خواهد خورد ادامه داد: وحدت قدرت جامعه اسلامی را بالا می برود و می‌توان به تشکیل تمدن اسلامی امیدوار بود. جامعه اسلامی وظیفه دارد همواره وحدت را از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایجاد کند.

اختری تولید محتوا در فضای مجازی را یکی از برنامه‌های هفته وحدت برشمرد و اضافه کرد: این برنامه هشتگ امت رسول الله برگزار می‌شود. چراغانی و نورافشانی نیز از دیگر برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود. همچنین می‌خواهیم امسال جشن بزرگ خانوادگی را در ۱۷ ربیع‌الاول به همراه تکریم قرآن داشته باشیم، این جشن در میدان ولیعصر (عج) سه شنبه ۱۱ مهرماه هفته آینده خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت ادامه داد: یکی از برنامه‌های دیگر حضور در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی است که با عنوان «همکاری‌های اسلامی» انجام خواهد پذیرفت. کاروان‌هایی نیز با نام مقاومت به سایر استان‌ها به مناسبت هفته دفاع مقدس خواهند رفت. همایش مردمی‌سازی هنر در حوزه وحدت را نیز داریم تا در حوزه‌های مختلف هنری از جمله تئاتر و موسیقی بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی بزرگداشت مقام شهدا را یکی دیگر از برنامه‌ها خواند و گفت: همچنین همایشی با حضور علمای اهل شیعه و سنت در سایر استان‌ها خواهیم داشت. جشن ربیع در بیش از ۵۰۰ مرکز فرهنگی برپا می‌شود. برگزاری میلاد رسول اکرم (ص) در سراسر کشور را نیز خواهیم داشت که ۱۵۰۰ مسجد و مراکز فرهنگی تا به امروز اعلام آمادگی کردند.

اختری با بیان اینکه جشنواره مهر محمدی در استان‌های اهل سنت برگزار می‌شود گفت: تجلیل از خدمتگزاران به قرآن و شخصیت‌های شاخص قرآنی نیز از دیگر برنامه‌ها است. برگزاری جشن هفته وحدت در امامزادگان و بقاع متبرکه نیز برگزار می‌شود. دیدار و گفت‌وگو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان آن پیرامون وحدت در حوزه‌های مختلف هنری با اصحاب فرهنگ و هنر از جمله برنامه‌های این هفته است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت اظهار داشت: معرفی اقدامات شاخص وحدت آفرین توسط کانون‌های حقیقی و حقوقی جزو برنامه‌های است. مراسم تجلیل از خیرین و اهل تسننی که در حوزه زنان فعالیت دارند خبر داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین