عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
از امروز آغاز می شود:
داوری آثار رسیده به نخستین کنگره ملی نوحه‌ها و نغمه‌های عاشورایی از امروز سه‌شنبه ۷ شهریورماه آغاز می‌شود و ۱۵ نفر از مداحان، شاعران و سخنرانان کشور، نفرات برگزیده در بخش‌های مختلف را انتخاب می‌کنند.

عقیق: نخستین کنگره ملی نوحه‌ها و نغمه‌های عاشورایی در سه بخش برنامه‌ریزی شده است. در بخش اصلی  با عنوان «نوحه‌سرایان برتر سال، پنج نوحه‌سرای برگزیده براساس مجموعه آثار عاشورایی انتخاب خواهند شد. در بخش ویژه با عنوان «محورهای محتوایی»، انتخاب یک اثر در هریک از محورهای هشت‌گانه‌ مدنظر است. در بخش جنبی با عنوان «نوحه کودک و نوجوان - مقالات و پایان‌نامه‌ها» انتخاب سه اثر برگزیده ویژه‌ کودک و نوجوان و انتخاب سه اثر علمی-پژوهشی برتر مدنظر است.

دبیری این کنگره برعهده مهدی زنگنه است. در مجموع ۱۹۳ نفر در این کنگره شرکت و بالغ بر ۱۱۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد. داوری آثار از امروز سه‌شنبه ۷ شهریورماه آغاز و مراسم اختتامیه نیز روز شهادت امام حسن عسکری(ع) در مجموعه برج میلاد برگزار خواهد شد.

اسامی داوران این کنگره در بخش‌های مختلف به شرح زیر است:

داوران بخش پایان‌نامه و مقاله

میثم مطیعی
هادی جانفدا
حسین قرایی

داوران بخش نوحه کودک و نوجوان

حجت‌الاسلام شهاب مرادی
محمدحسین پویانفر
سعید بیابانکی

داوران بخش محورهای ویژه

مهدی امین‌فروغی
محمد صمیمی
محسن عرب‌خالقی

داوران بخش نوحه آذری و عربی

حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی
مهدی رسولی
حجت‌الاسلام محسن حنیفی
حسن خانچی
مرتضی حیدری آل کثیر

تمام این داوران علاوه بر داوری آثار بخش‌های مربوط، در داوری انتخاب نوحه‌سرایان برتر سال نیز به داوری خواهند پرداخت. در این بخش مهدی سلحشور نیز این افرادی را همراهی خواهد کرد.

به گزارش فارس، در این کنگره بناست به نفر اول (زبان فارسی) ۵۰ میلیون تومان به همراه یک سفر عتبات، نفر دوم (زبان فارسی) ۴۰ میلیون تومان به همراه یک سفر عتبات،‌ نفر سوم (زبان فارسی) ۳۰ میلیون تومان به همراه یک سفر عتبات،‌ نفر برتر زبان عربی ۵۰ میلیون به همراه یک سفر عتبات،‌ نفر برتر زبان آذری ۵۰ میلیون به همراه یک سفر عتبات اهدا شود. در این بخش نوحه‌سرایان اقصی‌نقاط کشور نیز می‌توانند آثار خود را با گویش‌ها و لهجه‌های گوناگون بومی ایران، ارسال کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین