عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
حجت الاسلام ماندگاری:
حجت الاسلام ماندگاری گفت: اگر کسی با ندای وحی از خواب غفلت بیدار نشود به ناگاه با بانگ مرگ بیدار خواهد شد.

عقیق: حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری در مراسم سخنرانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در ادامه تبیین طرح‌های قرآنی رسول الله برای سعادت بشریت، اتحاد و انسجام زیر پرچم ولایت را مهمترین پایه سعادتمندی انسان و جامعه توصیف نمود و اظهار داشت: اگر امتی با هدف خیر رسانی و در چارچوب تقوا و اطاعت از ولی خدا با هم تعاون و همکاری داشته باشند، به اذن الله تمام مشکلاتشان رنگ خواهد باخت.

وی ولایت مداری و تعالی بشر با پایگاهی مسجد و الگوبرداری از فرهنگ نماز را از جمله طرح‌های تعالی بخش قرآنی عنوان کرد و ضمن اشاره به فرازهایی از آیه ۲۲ سوره ق، تصریح کرد: یادآوری مرگ از برجسته‌ترین تذکرات ائمه اطهار علیهم السلام که چشم بصیرت انسان را بیناتر می‌سازد.

کارشناس مذهبی در ادامه به برخی از روایات اسلامی در رابطه با اهمیت یاد مرگ اشاره و با تأکید بر اینکه یاد مرگ زینت حیات انسان است، خاطرنشان ساخت: مرگ چشمان انسان را به حقایق عالم هستی آشکار می‌سازد؛ وقتی همه چیز ظاهر شود، مردم حقیقت عبادت و معصیت را خواهند فهمید.

ماندگاری ضمن اشاره به آیات ۹۹ و ۱۰۰ سوره مومنون، با بیان اینکه انسان بعد از درک مرگ و آشکار شدن واقعیت‌ها، حسرت خواهد خورد، یادآور شد: انسان‌های بد، حسرت می‌خورند که چرا مسیر طرح الهی را در پیش نگرفتند، معصیت کردند و کارهای خوب انجام ندادند و انسان‌های خوب نیز حسرت کم بودن کردار نیکشان را خواهند خورد.

وی افزود: بدون شک کسانی که حیا و عفت را رعایت نکردند و جامعه را به ابتذال کشاندند و مسئولینی که از فرصت خدمت به مردم در نظام اسلامی استفاده نمی‌کنند و حتی کسانی که از فرصت دفاع از اسلام و دین در این نظام غفلت می‌ورزند و به رسالتشان عمل نمی‌کنند، از خاسران حسرت کشیده خواهند بود.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه برخی از مسئولان در مدرسه انقلاب اسلامی قبول، عده‌ای مردود و برخی تجدید می‌شوند، اظهار داشت: آمار قبولی‌ها در مدرسه انقلاب اسلامی از تمام قبول شدگان عصر رسول الله صلی الله علیه و آله بیشتر است.

وی در تبیین دستاوردهای تربیتی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در طی سه ماه از فاصله غدیر تا رحلت رسول الله صلی الله علیه و آله، پرچم امامت و ولایت پایین کشیده شد و دستان ولی را بستند و دستان زهرای مرضیه سلام الله علیها را شکستند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی آنقدر مدافع ولایت تربیت نموده که توانسته در این ۴۵ سال در مقابل تمام توطئه‌ها و دشمنی‌های استکبار جهانی ایستادگی نماید.

ماندگاری با تأکید بر اینکه نظام اسلامی مدافعان حرم و وطن بسیاری تربیت نموده است، تصریح کرد: مملکت موسی الرضا علیه السلام، بعد از جمهوری اسلامی با تربیت مدافعان امام زمان (عج)، سرافرازانه از تمام تهدیدها، جنگ‌ها و فتنه‌ها عبور نموده است.

کارشناس مذهبی در تبیین روایتی از رسول الله صلی الله علیه و آله در رابطه با غیرت دینی مردم ایران، با تأکید بر اینکه شهدایی از نسل سلمان فارسی پای دین خدا استوار ایستادگی خواهند نمود، اظهار داشت: منتظران واقعی امام زمان (عج) کسانی هستند که بزرگترین طوفان‌های جلوه‌گری دنیا، آنها را تکان نمی‌دهد.

وی دفاع از جمهوری اسلامی را وظیفه دینی، اخلاقی، عقلی و ملی همگان دانست و اظهار داشت: همگان وظیفه داریم تا با حضور حماسی در انتخابات، نمازهای جمعه و مساجد مشت محکمی بر دهان یاوه گوی استکبار جهانی زنیم. اکنون جمهوری اسلامی نزدیک قله قرار گرفته است، یعنی به حول و قوه الهی کشور در مسیر اتصال نظام اسلامی به ظهور امام زمان (عج) قرار دارد.

ماندگاری با تأکید بر اینکه عاقل کسی است که آخر را اول کار ببیند، خاطرنشان ساخت: وحی الهی چشم عقل انسان را باز و افق اعمال را برای انسان آشکار می‌سازد؛ شهدا کسانی بودند که چشم عقلشان باز و هر آنچه می‌دیدند خدا بود. شهدا چون خدا را مشاهده کردند، فقط با ذات اقدس الهی معامله نمودند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه تکیه بر خداوند متعال، راهگشای عبور از تمام مشکلات است، تصریح کرد: وقتی چشم عقل انسان باز شود، از همه چیز عبور و فقط به دنبال خدا خواهد بود. شهدا خدا و آخرت را مشاهده و عاقبت عبادت، خدمت و مجاهدت و آثار معصیت را به خوبی درک نمودند.

وی قرآن و عترت را طرح بیداری رسول الله صلی الله علیه و آله دانست و خاطرنشان ساخت: چشم هرکسی که با قرآن و عترت باز شود، به سمت مجاهدت، انجام خیرات، مسجد سازی، جلوگیری از گناه، امر به معروف ونهی از منکر و خدمت به ملت خواهد شتافت.

ماندگاری با تأکید بر اینکه اگر کسی با ندای وحی از خواب غفلت بیدار نشود به ناگاه با بانگ مرگ بیدار خواهد شد، اظهار داشت: چشمان شهدا با قرآن و عترت باز شد؛ لذا با مشاهده خدا و قیامت برای دفاع از میهن و ولایت از یکدیگر سبقت گرفتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین