عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
دبیر بخش رسانه‌های خبری سوگواره خبر داد:
دبیر بخش رسانه‌های خبری دومین سوگواره ملت امام حسین (ع) گفت: بیش از ۱۲ هزار اثر به دومین سوگواره ملت امام حسین (ع) ارسال شد.

عقیق: محمدرضا قربان زاده دبیر بخش رسانه‌های خبری دومین سوگواره ملت امام حسین (ع) گفت: سوگواره ملت امام حسین (ع) در صدد است داغ مصیبت شهادت حضرت عشق را در فضای مجازی به وسعت جهان به اشتراک گذارد و ندای ثبت لی قدم صدق عندک مع الحسین و اصحاب الحسین را به جریانی همگانی تبدیل کند.

وی افزود: برهمین اساس سوگواره ملت امام حسین (ع) تلاش می‌کند تا با هم افزایی و شناخت ظرفیت‌ها، نیازها، استعدادها و تبادل تجارب تلاشگران عرصه عاشورا و برانگیختن درک و باور مدیران نسبت به اهمیت تجمیع ظرفیت‌ها و تلفیق سوگواره‌ها، بتواند فضای مجازی را به حسینیه اعظم بدل کند.

دبیر بخش رسانه‌های خبری دومین سوگواره ملت امام حسین (ع) ادامه داد: از جمله اهداف این هم افزایی می‌توان به ادغام ظرفیت‌ها و جلوگیری از اتلاف بیت المال، شبکه سازی و شناخت ظرفیت‌های ملی و بین المللی، استفاده از ظرفیت رسانه ملی و به کار گیری شبکه‌های ماهواره‌ای همسو با نظام اسلامی، هم افزایی در کنار استفاده از تجربیات یک دیگر، ایجاد وحدت در برند سوگواره‌ها در کنار فعالیت هر سوگواره، پرهیز از کار تکراری و موازی کاری و تخصصی کردن هر بخش اشاره کرد.

وی بیان داشت: استفاده از ظرفیت برند سازی شعار “ملت امام حسین” علیه السلام، توسعه حوزه مردمی سوگواره و ایجاد بستر مناسب برای هیئت‌ها، ترسیم مدل تبلیغات رسانه‌ای سوگواره؛ استفاده از ظرفیت خبرگزاری‌های و رادیو محرم در کنار رادیوهای دیگر و فراهم آوردن امکان تجلیل و بزرگداشت از فعالین فرهنگ محرمی و عاشورا از دیگر اهداف این هم افزایی است.

قربان زاده گفت: دبیرخانه مرکزی دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین با خادمی معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با مسئولیت جناب آقای دکتر مسعود معینی پور به عنوان دبیرکل و جناب حجت الاسلام و المسلمین رحیمی به عنوان دبیر اجرایی بدنبال همکاری هر چه بیشتر نهادهای فعال در تولید محتوا و کنشگری عاشورایی رفت.

وی اضافه کرد: در همین راستا با دعوت از نهضت‌ها و پویش‌های مختلف مردمی در بخش‌ها و برنامه‌های جنبی سوگواره تلاش شد تا مشارکت حداکثری ایجاد شود و فعالیت تخصصی هنرمندان و کنشگران فضای مجازی با برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی ارتقا یابد.

دبیر بخش رسانه‌های خبری دومین سوگواره ملت امام حسین (ع) گفت: دومین سوگواره دارای شش بخش متون ادبی، رسانه‌های تصویری، رسانه‌های خبری، صوت و رادیو، کنشگری عاشورایی و گرافیک بود و دبیران بخش‌ها و داورانی متشکل از شخصیت‌های برجسته کشور، گام به گام با این رویداد همراه بودند.

وی در خصوص آمار آثار دریافتی گفت: در مجموع برای شش بخش دریافت اثر صورت پذیرفت که ۱۲۸۰۷ کل آثار دریافتی مستقیم بود و ۳۸۹۷ اثر گرافیکی، ۲۸۷۰ اثر تصویری، ۱۹۰ اثر خبری، ۴۶۴ اثر رادیویی، ۱۲۸۹ اثر متنی و ۴۰۹۷ معرفی کنشگر را در دومین دوره سوگواره ملت امام حسین (ع) شاهد بودیم.

قربان زاده با بیان اینکه برپایی جلسات و محافل گوناگون آموزشی از نیازهای مبرم شبکه کنشگران است تا روز به روز قدرت اثربخشی بیشتری پیدا کنند گفت: براساس آمار دقیق ۸۹۴ نفر بیننده در کرسی‌های تحلیلی، ۲۱۰ نفر مشارکت در کارگاه‌های مهارتی، ۱۰۲ نفر کنشگر در کارگاه‌های تبیین و ۱۰۸۴ نفر فراگیر در دوره‌های آفلاین را در بخش رشد و آموزش دومین دوره سوگواره شاهد بودیم.

وی با اشاره به تلاش سوگواره برای توسعه ادبیات تخصصی گفت: دومین دوره سوگواره با سوالاتی تخصصی نزد متخصصین و صاحب‌نظران رفت تا از فعالیت انضمامی هنرمندان در رسانه‌های نوین برایمان بگویند که در همین راستا ۱۰۵ دقیقه ارائه ویدئویی صورت پذیرفت.

دبیر بخش رسانه‌های خبری دومین سوگواره ملت امام حسین (ع) تصریح کرد: در طول دومین رویداد بین المللی ملت امام حسین علیه السلام خبرگزاری‌های مختلف داخلی و خارجی این رویداد را پوشش دادند و نشست‌های خبری در تهران و قم برگزار و برای اولین بار در تاریخ برگزاری سوگواره، «کارگاه خبرنگاری در میدان» با استقبال بی نظیر اصحاب رسانه از سراسر کشور فراخوان و برگزار شد که از همکاری اصحاب رسانه در پوشش اخبار این رویداد هم کمال تشکر را دارم.

وی با بیان اینکه رسم سوگواره این است که در بازه زمانی محرم و صفر تا جایی که می‌تواند از پویش‌های سراسری در کشور حمایت نماید خاطرنشان کرد: در پویش‌هایی همچون راوی اربعین، نسل قاسم، کنشگران عاشورایی، سرباز حسینم، بازنشر و… با افتخار در کنار عاشقان حسینی بودیم که آثار رسیده و گزارش‌ها از طریق سایت سوگواره به نشانی https://soogvareh.com/ قابل دسترس است.

لازم به ذکر است، اختتامیه دومین سوگواره ملت امام حسین (ع) با سخنرانی دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مدیران ارشد صدا و سیما و دیگر مدعوین از ساعت ۱۹:۳۰ روز سه شنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۲ در ساختمان ستاد دفتر تبلیغات اسلامی واقع در قم، ابتدای خیابان معلم برگزار خواهد شد که در این مراسم از نفرات برتر هر بخش با اهدا جوایز نقدی، لوح و تندیس تقدیر خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین