عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
در کربلای معلی برگزار شد؛
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: قرآن محوری، درس اربعین است. من از برادران عراقی تشکر می کنم که در این ایام، قرآن را تعظیم کردند. با اعتراضاتی که علیه قرآن سوزی شد باعث شد دیگران حساب کار دستشان بیاید.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب که در آیین تجلیل از خانواده شهدای مقاومت با همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین و مشارکت الواء الخدمه الحسینیه در کربلای معلی برگزار شد خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) سر حلقه شهیدان است و همه مجالسی که درباره شهادت و شجاعت است نام ایشان به روشنی می درخشد و نام و راه آن حضرت برای همه درس آموز است.

وی افزود: فردا روزی که زائران به کشورشان باز می‌گردند از آنها می‌پرسند که از  شور و حرارت و عزاداری مردم بگویید.
برخی هم از سختی و تراکم جمعیت می گویند. البته هستند کسانی که وقتی حضور پیدا می‌کنند این سختی‌ها را کنار می‌گذارند و از کربلا و امام حسین(ع) درس شجاعت می‌آموزند.
رییس بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: این افراد به این صحنه‌ها که برای بعضی‌ها سخت است نگاه نمی‌کنند و می‌گویند که حضرت زینب(س) با غم و اندوه وارد این سرزمین شده و آن همه مصیبت کشیده است . برخی این گونه به کربلا و مسأله اربعین نگاه می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به درس‌های اربعین گفت: از اربعین درس‌های فراوانی می‌شود گرفت که مهمترین آن اخلاص است. امام حسین(ع)  و حضرت زینب(س) در عالی‌ترین وجه خود تدریس کردند؛ آنجا که تسلیم حضرت حق شدند.
وی افزود: درس اربعین اخلاص در انجام وظیفه است. اساساً کسی که محور حرکتش حق باشد از چیزی نمی‌ترسد. اگر کسی ترسید، یعنی اطمینان به حرکت خودش ندارد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه کرد: حضرت زینب(س) در مقابل حاکم ظالم شام، تمام قد ایستاد و اجازه نداد سختی‌ها بر او غلبه کند. حضرت به یزید گفت آیا حاکم جامعه هستی که این قدر ظلم می کنی؟
وی ادامه داد: قرآن محوری، درس دیگر اربعین است. من از برادران عراقی تشکر می کنم که در این ایام، قرآن را تعظیم کردند. با اعتراضاتی که علیه قرآن سوزی شد باعث شد دیگران حساب کار دستشان بیاید .
نواب گفت: امام حسین(ع) وقتی با یارانشان صحبت می کنند با قرآن صحبت می کنند. حتی وقتی یا عمر سعد مذاکره کردند با قرآن استدلال کردند. بعد از شهادت نیز سر مبارک با خواندن قرآن دشمن را رسوا کرد.
در ادامه مراسم و پس از سخنرانی شیخ محمد الاسدی رئیس مرکز شهید صدر عراق، از خانواده شهیدان علی حسن، جبار، الکاظم، عباس کامل، حیدر راضی، عامر جبار حسین و مسلم جبر تجلیل شد.  از خانواده شهدای مقاومت با هدایای معنوی تقدیر به عمل آمد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین