عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۶۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
در کربلای معلا؛
مراسم تجلیل از موکب‌داران عراقی به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در کربلا برگزار شد.

عقیق: در این مراسم حجت‌الاسلام سید ضیاء الصافی مسئول مؤسسه فرهنگی اربعین در کربلا در سخنانی با اشاره به جایگاه خدمات موکب داران بیان کرد: کاری که خادمان و موکب داران انجام می‌دهند تعبیری از آیات قرآن است. منشأ خدمت موکب داری از عراق آغاز شد و در جهان گسترش یافت.

وی افزود: این موکب داران تمام فکر و نیتشان نزدیک شدن به سیدالشهدا (ع) است. به این دلیل که ارزش و منزلت امام حسین(ع) را درک کرده‌اند.  چراکه آگاه شدند این خدمت از نظر روحی و جسمی چه تاثیری بر خود و جامعه شان دارد.
الصافی خاطرنشان کرد: امروز در این نشست آمده‌ایم تا از خدمات این موکب داران تشکر کنیم. خدمات این عزیزان پیشرفته است و هیچ دولتی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.  نکته جالب در ایام اربعین این است که موکب‌داران استان‌های جنوبی وقتی زائران از منطقه شان عبور میکنند وسایل خود را جمع آوری می‌کنند و مجدد در کربلا برپا می‌کنند. چرا که آنها می‌دانند خادم امام حسین (ع) از جانب خدا چه پاداشی خواهد داشت.  وی افزود: موکب‌دار دو اجر  دارد. یکی خدمت به سیدالشهدا و اجر دوم هم نشان دادن مسیر شهدا که این بسیار اهمیت دارد.
در پایان به نمایندگی سایر موکب‌داران عراقی، از  ۱۷ موکب دار با اهدای قرآن، لوح تقدیر و کتیبه اربعین تقدیر شد.
بنابر این گزارش، شهرداری تهران در تهیه بسته های هدایا مشارکت داشته است.
شایان ذکر است هزار موکب دار در اربعین سال جاری مورد تقدیر قرار گرفتند و نمایندگان ستاد اربعین با حضور در موکب ها بسته های هدیه را اهدا و جمعی نیز به نمایندگی در نشست، حضور داشتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین