عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۶۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
حجت الاسلام بندانی نیشابوری:
استاد حوزه علمیه گفت: حضرت زینب(س) در روایتی فرمودند که در روز عاشورا شیطان فرزندان خود را فراخواند و گفت از امروز کار شما تشکیک در عاشورا و جدا کردن مردم از اهل‌بیت(ع) است؛ شبهاتی که مطرح می‌شود که چرا علم و کتل دارید؟ چرا عزاداری می کنید؟ چرا گریبان چاک می کنید؟ چرا کربلا می روید؟ چرا خرج می دهید و این پول ها را خرج فقرا کنید، حرف‌های شیطان است.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین بندانی‌نیشابوری در سخنرانی سه شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام سجاد علیه السلام در روایتی وقایع بعد از عاشورا را بیان کردند اظهار کرد: حضرت فرمودند روز ۱۱ محرم ما را سوار شتر کردند و پاهای من را به زیر شتر بستند و من حالت احتضار پیدا کردم؛ عمه ام زینب(س) سراغ من آمدند و حال من را جویا شدند و من گفتم ببینید که کوفیان چگونه کشته های خود را کفن و دفن می کنند و پیکر ولی خدا روی زمین افتاده است.

وی ادامه داد: امام سجاد علیه السلام ادامه دادند که حضرت زینب سلام الله علیها فرمودند جدمان پیامبر خدا (ص)، پدرم امیرالمؤمنین(ع) و ام ایمن از مادرم خبر داده که این اتفاقات رقم خواهد خورد ولی فکر نکنید یاد این شهدا از بین خواهد رفت بلکه علامتی در این سرزمین نصب می شود و هیچگاه یاد و نام آنها از بین نخواهد رفت.

بندانی نیشابوری افزود: حضرت زینب سلام الله علیها به امام سجاد علیه السلام فرمودند پدرم فرمود من شهر شدن کربلا و دکان های کربلا را می بینم، و می بینم که زائران و محبان ما گروه گروه به کربلا می آیند.

وی ابراز کرد: حضرت زینب(س) فرمودند شیطان در روز عاشورا فرزندانش را جمع کرد و به آنها گفت کاری که می خواستیم ابناء بشر انجام دهند انجام شد و تا الان هیچ نبی و وصی و صدیقی را اینگونه نکشتند؛ ولی از امروز کار شما این است که تا جایی که می توانید مردم را از پیرامون این خانواده جدا کنید به گونه ای که دوستانشان تبدیل به دشمنان این خانواده شوند.

استاد حوزه علمیه شبهاتی که مطرح می شود که چرا علم و کتل دارید؟ چرا عزاداری می کنید؟ چرا گریبان چاک می کنید؟ چرا کربلا می روید؟ چرا خرج می دهید و این پول ها را خرج فقرا کنید را حرف‌های شیطان دانست و گفت: متوکل ۱۷ بار قبر اباعبدالله(ع) را خراب کرد و در طول تاریخ نبوده است که یک قبر این قدر دشمن داشته باشد ولی اولین کسی که بر سر قبر اباعبدالله(ع) مناره ساخته پسر متوکل عباسی پس از مرگ پدرش بود.

وی خاطرنشان کرد: رضاخان ملعون در سال ۱۳۰۶ شمسی سیاه پوشیدن در ایران را ممنوع کرد و دستور داد زن های نمایندگان مجلس مکشفه جلوی مجلس عکس بگیرند و تکیه ها را خراب کردند ولی یاد و نام امام حسین علیه السلام از بین نرفت.

بندانی نیشابوری ابراز کرد: امام در حدیث کامل الزیارات فرمودند پیشوایان کفر و ضلالت سعی و تلاش کردند کربلا را محو کنند تا جایی که اسمی از کربلا نماند ولی حضرت زینب سلام الله علیها فرمودند که جدم فرمود روز به روز امر کربلا ظاهرتر می شود.

وی با بیان اینکه نام حضرت رقیه با اسامی و کنیه های مختلف در کتب متعددی آمده است، گفت: ملا حبیب الله کاشانی می گوید تعدد اسم است ولی مسمی واحد است، ابن فندوق که متوفای ۵۶۹ هجری است دختران اباعبدالله را که نام می برد اسم حضرت رقیه بنت الحسین را آورده، ابن جریر طبری شیعی در کتاب کامل بهائی در ماجرای خرابه شام نام حضرت را برده، سید بن طاووس در لهوف هم نام ایشان را برده ولی در بعضی کتب زبیده، بعضی فاطمه صغیره؛ بعضی زینب و بعضی هم رقیه است.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: نور الابصار از علمای اهل سنت می گوید استادم در دمشق بود و این قبر آب افتاده بود نبش کردند برای تعمیر و دختری در آن بود که به سن تکلیف نرسیده بود؛ سید محسن امین عاملی از کسانی است که یک بار که آب به قبر افتاده بود علما و بزرگان گفتند ما یک حرم درست می کنیم و بدن را انتقال دهیم به آنجا؛ ولی سید محسن امین عاملی گفت بعدها می گویند شیعیان امام زاده ساختند؛ همین جا باشد و قبر را تعمیر کنید ولی با وجود این باز هم این فتنه ها و شبهه ها به وجود آمد.

وی با بیان اینکه بسیاری از روضه‌های سیدالشهدا(ع) قبل از واقعه عاشورا توسط جبرئیل به انبیاء نازل شده است گفت: کتاب روضه الشهدا که برخی می گویند اولین کتاب روضه به زبان فارسی است تا اصالت روضه ها را مخدوش کنند اینگونه نیست بلکه این کتاب از سی کتاب روضه فارسی جمع آوری شده و این ها تشکیک هایی است که فرزندان شیطان در میان ابناء بشر می اندازند.

بندانی نیشابوری با تأکید بر اینکه اگر کاری برای اهل بیت(ع) انجام نمی دهیم تخریب و تشکیک نکنیم، افزود: تمام عالم بر ضد تنها مملکت شیعه اثنی عشری که خداوند از تمام بلیات و شر دشمنان داخلی و خارجی حفظش کند کار می کنند و در شیعه تشکیک می کنند و با این کار خود باطن شیطانی خود را نشان می دهند.

وی تأکید کرد: بیشتر از ۳۰۰ کتاب در این چند سال پیرامون اثبات وجودی حضرت رقیه بنت الحسین(ع) تألیف شده و فقط در سن ایشان از سه سال تا ۷ سال اختلاف وجود دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی در وجود خرابه در کنار کاخ یزید تشکیک کرده اند گفت: کتاب کشف الهاویه فی احوال معاویه شیخ ذبیح الله محلاتی گفته است که در زمان ساخت کاخ معاویه خانه پیر زنی آنجا بود که معاویه قصد تخریب آن را داشت، عمروعاص به معاویه گفت انوشیروان عادل در ایران کاخ خود را قناس ساخت و خانه پیرزنی که آنجا بود را عدوانا خراب نکرد؛ اگر تو هم این کار را کنی تو را به عدالت خواهند شناخت و معاویه هم این کار را کرد و خرابه کنار کاخ را باقی گذاشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین