عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
بلیت پرواز اربعین در بازه زمانی خاص از سوی شرکت هواپیمایی ایران کم‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌شود. مدیر روابط‌ عمومی شرکت هواپیمایی ایران می‌گوید: در ایام اربعین ۱۰۰ پرواز رفت و برگشت با ظرفیت ۵۰ هزار صندلی پیش‌بینی شده است.

عقیق: بلیت پرواز اربعین با قیمت مصوب در حال عرضه است. زائران با مراجعه به سایت شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور بلیت پرواز را هشت میلیون تومان برای رفت و برگشت تهیهقصبغفثه کنند.

کاهش قیمت بلیت پرواز اربعین در بازه زمانی خاص

با توجه به اینکه قیمت بلیت پرواز متناسب با عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری می‌شود، یکی از ایرلاین‌ها بلیت پرواز را در بازه زمانی خاصی کم‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌کند. حسام قربانعلی، مدیر روابط‌ عمومی شرکت هواپیمایی ایران (هما) می‌گوید: بلیت پرواز نجف ـ تهران تا ۹ شهریور و بلیت پرواز تهران ـ نجف از ۱۷ تا ۲۰ شهریور با قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

شرکت هواپیمایی ایران که زیر نظر وزارت راه و شهرسازی فعالیت می‌کند، برای مدیریت سفر زائران این اقدام را انجام داده است. چرا که بسیاری از زائران علاقه‌مند به زیارت کربلا از یک هفته قبل از اربعین هستند و ظرفیت پروازها هم برای انتقال همه زائران جوابگو نیست. بر همین اساس، برای توزیع عادی پروازها و تشویق افراد به سفر اربعین از روزهای نخست ماه صفر و بازگشت آنها قبل از ازدحام جمعیت، هزینه بلیت پرواز اربعین در بازه زمانی خاص کم‌تر از قیمت مصوب عرضه می‌شود.

البته برای مدیریت هزینه‌ها زائران می‌توانند تا هفته اول شهریور به صورت زمینی به عراق سفر کنند و به زیارت ارباب مشرف شوند و قبل از نهم شهریور با قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از طریق این پروازها به کشور بازگردند. قیمت مصوب بلیت یک طرفه چهار میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است که افراد می‌توانند یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کم‌تر بلیت پرواز نجف ـ تهران را از حالا تا ۹ شهریور تهیه کنند.

احتمال برقراری پرواز هما از ۴ فرودگاه دیگر

قربانعلی می‌گوید: در حال حاضر همه پروازهای ایران‌ایر (هما) برای اربعین از فرودگاه امام خمینی (ره) و ترمینال سلام است و در ایام اربعین ۱۰۰ پرواز رفت و برگشت با ظرفیت ۵۰ هزار صندلی پیش‌بینی شده است. البته در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها پرواز اربعین از اصفهان، زنجان، سمنان و شاهرود را نیز برقرار کنیم.

با توجه به گران بودن هزینه‌های فرودگاهی در فرودگاه نجف، مسؤولان سعی کردند برای جلوگیری از ضرر و همچنین رفاه زائران، هزینه بلیت پرواز در مسیر بازگشت به کشور قبل از پیک اربعین را کاهش دهند تا زائران تشویق شوند به زیارت اربعین بروند. بر اساس استفتاء از برخی مراجع، افراد با تشرف به کربلا از اول ماه صفر در زمره زائران اربعین قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس، امسال بیش از ۲ هزار پرواز برای جابجایی زائران اربعین پیش‌بینی شده است که ۸۰ درصد آن به فرودگاه نجف است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین