عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
وزیر کشور در آئین افتتاحیه رادیو اربعین:
احمد وحیدی وزیر کشور در آیین افتتاحیه رادیواربعین در خیمه عاشورایی هفت‌تیر گفت: برپایی خیمه عاشورایی هفت تیر، کاری بسیار ارزشمند است و فضا را برای یادآوری ذکر اباعبدالله(ع) آماده‌سازی می کند.

گزارش تصویری

عقیق: آیین آغاز به کار رادیو اربعین عصر امروز پنجشنبه ۲۶ مردادماه در خیمه الحسین(ع) میدان هفت تیر برگزار شد و این شبکه رادیویی کار خود را رسماً روی موج اف‌ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی، علی بخشی‌زاده معاون صدا رسانه ملی، حجت‌الاسلام حسین انصاریان استاد حوزه علمیه آغاز کرد.

۴۰۰ ساعت اطلاع‌رسانی تا روز اربعین

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین در این مراسم اظهار داشت: این شبکه رادیویی به صورت ۲۴ ساعته تا پایان ماه صفر فعال خواهد بود. تلاش داریم در ۲۰ روز اولیه کار این شبکه، ۴۰۰ ساعت به اطلاع‌رسانی اربعین بپردازیم و همراه زائران از لحظه اول سفر تا پایان آن باشیم.

وی افزود: تلاش داریم عمود به عمود و گام به گام در مسیر نجف به کربلا همراه زائران باشیم. تعدادی از همکاران ما در پایانه‌های مرزی، فرودگاه‌ها، نجف، کربلا، سامرا و کاظمین مستقر خواهند بود. آخرین اطلاعات و اخبار را دوست‌داران اهل بیت(ع) می‌توانند از رادیو اربعین دریافت کنند.

تشکری افزود: هر نیم ساعت یک بار خبر اربعینی در این رادیو خواهیم داشت و تلاش داریم با کمیته‌ها و مسؤولان ارتباط بگیریم و آخرین اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهیم.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران در این مراسم طی سخنان کوتاهی ضمن خیرمقدم به مهمانان این مراسم، آمادگی این نهاد برای خدمت‌رسانی و ارائه خدمات به زوار اربعین را اعلام کرد.

روایتی از عزاداری اسرای دفاع مقدس در زندان‌های رژیم بعث

علی بخشی‌زاده معاون صدا رسانه ملی نیز در آیین افتتاحیه گفت: لحظاتی پیش رادیو محرم کار خود را پایان داد و کار را به رادیو اربعین سپرد. پیامبر(ص) می‌فرماید: حسین(ع) بوی خوش من و مایه ارامش من است. خدا دوست بدارد کسی را که دوست دارد حسین من را و او کشتی نجات و چراغ هدایت است.

وی با ارائه خاطراتی از دوران اسارات گفت: در زمان محرم بعثی‌ها، آمپول‌هایی به بازوی چپ و راست اسرا می‌زدند تا تب کنند و نتوانند عزاداری کنند. یک مرتبه این کار را انجام دادند و افراد تب کردند. در شب عاشورا، بچه‌ها در همان شرایط، عزاداری جانانه کردند و صدای بچه‌ها به بیرون رفت. فرمانده بعثی کابل به دست آمد و شروع به زدن بچه‌ها کرد. آزاده‌ای سوال کرد که ما اینجا کاری نمی‌توانیم کنیم، چرا این کار را می‌کنید؟ او گفت: شما حسین حسین می‌گویید و بعد گریه می‌کنید. بعد از آن باید شما را آن طرف قفس پیدا کرد. یعنی گریه ما برای امام حسین(ع)، گریه بیداری و تحول و انقلاب است.

تدارک ۱۲۱۸ ساعت برنامه رادیویی ویژه ماه صفر

بخشی‌زاده تصریح کرد: تمامی شبکه‌های رادیویی به فراخور در ماه صفر به مسأله سیدالشهدا می‌پردازند. برنامه‌های متنوعی طراحی شده است. ۱۷ شبکه رادیویی ما برنامه ویژه دارند‌. در ماه صفر تدارک ۱۴۱۷ برنامه در قالب ۱۶۰ عنوان را داریم که در مجموع ۱۲۱۸ ساعت برنامه خواهیم داشت.

معاون صدا رسانه ملی گفت: در این مدت به صورت خاص رادیو اربعین ۱۲ عنوان برنامه خواهد داشت که ۳۶۰ مرتبه آن را به سمع مردم می‌رساند. در محموع این رادیو ۷۲۰ ساعت برنامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برنامه شور شیدایی رادیو ماه محرم به قدری موجب افزایش تماس تلفنی مردم شد که آن را در دو مرتبه تدارک دیدیم و ۱۵۰ مداح در این رادیو حضور یافتند.

زیارت اربعین صرف یک دیدار ساده نیست

احمد وحیدی وزیر کشور در این مراسم اظهار داشت: رادیو محرم و اربعین همراه همیشگی زائران و عزاداران حسینی است و این سیر و سلوک را برای آنها پرشورتر و پرمعرفت‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه اربعین و زیارت آن یک عهد و پیمان جدید است، تصریح کرد: قلب ما در عشق و کمند امام حسین(ع) است. امام حسین زنده و جاوید است امروز هم انقلاب اسلامی ما بعد از عبور از گذرگاه‌های تاریخ ادامه همان نهضت است. اگر امروز به وظایف خود عمل کردیم و امام حسین(ع) را یاری کردیم می‌توانیم بگوییم «نصرتی لکم معده» والا زیارت اربعین را انجام ندادیم. زیارت اربعین صرف یک دیدار ساده نیست بلکه همراهی زائر با مزور است.

اربعین یک پیمان مجدد است

وحیدی با طرح این سوال که ما نصرت خود را برای چه کسی آماده کردیم، گفت: برای همراهی و یاری هرکس که پای کار امام حسین(ع) باشد.

وزیر کشور در این مراسم تصریح کرد: اربعین یک پیمان مجدد است و حلاوت و تازگی نه تنها به شیعیان اهل بیت(ع) بلکه هر قشری که در این مراسم شرکت کند، می‌دهند. تمام کسانی که در این راه و بزرگداشت و تکریم آن به هر نحو و اندازه خدمت می‌کنند، جزو سالکان طریق علی الله هستند.

وی افزود: خداراشکر می‌کنیم که در نظامی هستیم که تمام اجزای آن برای تسهیل و توسعه زیارت اربعین می‌کوشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین